شرط طالبان برای پیوستن به نیروهای دولتی افغانستان
کد خبر: 3829727
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

شرط طالبان برای پیوستن به نیروهای دولتی افغانستان

گروه بین‌الملل - یک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، روز گذشته اعلام کرد که در صورت خروج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی‌ها از افغانستان و رسیدن به توافق صلح، هزاران نفر از افراد این گروه به نیروهای دولتی افغانستان می‌پیوندند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب‌نیوز؛ آمریکا و نیروهای طالبان در حال رایزنی برای رسیدن به توافق صلحی هستند که به درگیری‌های 18 ساله در افغانستان پایان دهد.

در این توافق، آمریکا ملزم به خارج کردن نیروهایش از افغانستان شده است، به شرط آنکه طالبان از افغانستان به عنوان یک پایگاه استفاده نکند و به فعالیت‌های خشونت آمیز خود خاتمه دهد. 

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان از 31 تیر تا 10 مرداد به افغانستان و قطر سفر می‌کند تا در مذاکرات صلح با طالبان که در دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌شود، شرکت کند.

سخنگوی طالبان در پاسخ به این سؤال که آیا طالبان در آینده جزئی از سیستم سیاسی و دولتی افغانستان خواهد بود یا نه، گفت: طالبان بخشی از دولت فعلی نخواهد بود، بلکه سیستم و دولت جدیدی به وجود خواهد آمد و ما هم بخشی از آن خواهیم شد.

یادآوری می‌شود، ششمین دور مذاکرات میان خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان در ماه می گذشته، 9 روز ادامه یافت و به گفته طالبان، دارای نتایج مثبتی بود.

انتهای پیام

captcha