کشته و زخمی‌شدن نزدیک به چهار هزار افغانستانی در نیمه اول 2019
کد خبر: 3831073
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
سازمان ملل اعلام کرد؛

کشته و زخمی‌شدن نزدیک به چهار هزار افغانستانی در نیمه اول 2019

گروه بین‌الملل ـ سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد حداقل 3810 شهروند افغانستانی در شش ماهه اول سال 2019 در جریان جنگ علیه گروه‌های شبه نظامی داعش و طالبان در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب‌نیوز؛ این آخرین آمار تلفات در حالی منتشر شد که مذاکرات میان طالبان و مقامات آمریکا برای پایان‌دادن به جنگ 18 ساله افغانستان ادامه دارد.  

دفتر مأموریت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که حملات زمینی، استفاده از بمب‌های دست‌ساز و حملات هوایی موجب بیشترین تلفات غیرنظامیان شده است.

در گزارش یوناما آمده است که گروه‌های طالبان و داعش در شش ماه گذشته 531 افغانی را کشتند و 1437 نفر دیگر را زخمی کردند. گروه‌های افراطی تندرو عمداً 985 غیرنظامی از جمله مقامات دولتی، بزرگان قبایل، امدادگران و علمای مذهبی را هدف قرار داده‌اند.

همچنین در این گزارش آمده است که نیروهای دولتی افغانستان 717 نفر غیرنظامی را کشته و 680 نفر دیگر را در این شش ماه زخمی کرده‌اند که نسبت به سال 2018، 30 درصد رشد داشته است.

حملات هوایی نیز موجب کشته شدن 519 نفر شده است که 150 نفر آنان کودک هستند.

طالبان از زمانی که نیروهای افغان وابسته به آمریکا در سال 2011 در افغانستان سقوط کرد، نیمی از این کشور را به کنترل خود درآورده‌اند و توافق آتش‌بس میان دولت افغانستان را موکول به خروج نیروهای خارجی از این کشور کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha