پذیرش 300 طلبه در حوزه علمیه همدان
کد خبر: 3829815
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

پذیرش 300 طلبه در حوزه علمیه همدان

گروه معارف ـ معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان از پذیرش 300 طلبه در سال تحصیلی 98، 99 خبرداد و گفت: از بین 450 نفر از آقایان متقاضی شرکت در آزمون کتبی ورود به حوزه علیمه استان همدان 300 نفر از آنها حد نصاب نمره را کسب کردند.

پذیرش 300 طلبه در حوزه علمیه همدانحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در مجموع 450 نفر در آزمون ورود به حوزه علمیه استان همدان شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام در حوزه علمیه به اتمام رسیده است، گفت: حوزه علمیه در سه مقطع تحصیلی سیکل، دیپلم و تحصیلات دانشگاهی پذیرش داشته است.
ملیحی با اشاره به اینکه پذیرش در حوزه علمیه در طی دو آزمون کتبی و مصاحبه انجام می‌شود، گفت:450 نفر از آقایان متقاضی شرکت در آزمون کتبی ورود به حوزه علیمه استان همدان بودند که 300 نفر از آنها حد نصاب نمره را کسب نموده‌اند که این افراد در آزمون کتبی وارد مرحله مصاحبه شده‌اند.
وی تصریح کرد: داوطلبان در آزمون مصاحبه از نظر ملاک‌های علمی، استعداد و فاکتورهای دینی سنجیده شدند و 230 نفر از آنها وارد دوره آزمایشی خواهند شد.
معاون تهذیب حوزه علمیه آقایان استان همدان گفت: پذیرفته‌شدگان در دوره آزمایشی ده روزه در مدرسه علمیه امام حسین(ع) استان همدان از پنجم مردادماه شرکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی پذیرفته شدگان با رویکرد میثاق طلبگی و آشنایی با مباحث حوزه علمیه و طلبگی آشنا می‌شوند.
ملیحی گفت: پس از دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان متقاضی شرکت در حوزه علمیه آقایان استان همدان از نظر آموزشی مورد سنجش قرار می گیرند و رسما در حوزه علمیه برای سال تحصیلی 98 -99 پذیرش می‌شوند.
وی گفت: حوزه خدمات آموزشی برای اساتید و طلبه‌ها تمام وقت خواهد بود و امکانات اسکان و خوابگاه در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان همدان با اشاره به اینکه ازخانواده‌های طلاب و طلاب‌های ممتاز هر سال تجلیل می شود، گفت: در سال جاری برنامه‌ای تحت عنوان «طرح کوثر» ویژه خانواده‌های طلاب در نظر گرفته شده است که این برنامه هفتگی سه روز بعدازظهرها با کارگاه‌ها وکلاس‌های آموزشی تربیتی، دینی،آموزش قرآن و مهارت‌های زندگی و هنری برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha