جنایات تاریخی و مستمر انگلیس؛ رمز تنفر فوق‌العاده ملت ایران از روباه پیر
کد خبر: 3830010
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
حجت‌الاسلام خاتمی بیان کرد:

جنایات تاریخی و مستمر انگلیس؛ رمز تنفر فوق‌العاده ملت ایران از روباه پیر

گروه سیاسی ــ خطیب جمعه تهران با تشریح جنایات انگلیسی‌ها علیه ملت ایران در طول تاریخ به ویژه از دوران صفویه و قاجاریه تا به امروز، این جنایات را رمز تنفر فوق‌العاده ملت ایران از روباه پیر خواند.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن 5 مرداد، سالروز عملیات قهرمانانه مرصاد، گفت: در این عملیات منافقین با هم‌دستی صدام به غرب کشور حمله کردند و به خیال بچگانه خودشان می‌خواستند به این کشور آسیب برسانند. بازیگر اصلی این میدان آمریکا بود و بازیگران در صحنه صدام و منافقین بودند. رزمندگان ما صاعقه وار بر این جنایتکاران هجوم آوردند و کمر منافقین را شکستند و 80 درصد منافقین در این عملیات به کلی از بین رفتند. این عملیات بزرگترین شکست برای آمریکا، رژیم صهیونیستی، صدام و منافقین بود. منافقین همان داعش‌های اول انقلاب هستند که 17 هزار نفر از مردم ما را با ترورهای وحشیانه به شهادت رساندند. الان هم منافقین ذلیل‌تر از همیشه و نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و به فضل خدا هر روز ذلیل‌تر خواهند شد.

وی در ادامه به مناسبت فرارسیدن 8 مرداد، یاد و خاطره فقیه و عالم مجاهد، پارسا، انقلابی و ولایتمدار، مرحوم آیت‌الله مشکینی، را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه با اشاره به دزدی دریایی انگلیسی‌ها گفت: این اقدام یادآور انبوه جنایات این روباه پیر است. موارد جنایات انگلیسی‌ها را شمردم که به 37 بند رسیدم که 8 مورد را بیان می‌کنم و این مشخص می‌کند، چرا مردم ایران یکپارچه از این روباره مکار استعمارگر نفرت دارند.

وی افزود: در تجزیه ایران این دولت سیاه در خط مقدم قرار دارد که در سال‌های 1872، 1901، 1857، 1887 و 1971 دست به این اقدام زد. در غارت کشور انگلیس در صف مقدم است؛ قرارداد رویترز در سال 1872، قراردادهای 1901 و 1890. در قحطی بزرگ جنگ جهانی اول در طی سال‌های 1917 تا 1919 40 درصد مردم ایران از گرسنگی مردند و 8 تا 10 میلیون نفر از مردم ایران کشته شدند و انگلیس در خط مقدم این قحطی بود. دخالت‌های وحشیانه و سرکوبگرانه علیه ملت شامل به انحراف کشیدن انقلاب مشروطه، اعدام شیخ فضل‌الله نوری، روی کار آوردن رضاخان قلدر و پسر خبیثش، کودتای 28 مرداد 1332، آموزش ساواکی های جنایتکار، ایجاد فرقه ضاله بابیت، بهائیت و حمایت از آنها و ترویج مواد مخدر در ایران از دوره صفویه، توطئه مدام علیه انقلاب اسلامی با کمک به صدام، همکاری با آمریکا در تحریم‌های مکرر ایران، حمایت بی‌پرده و مستمر از اشخاص و گروه‌های برانداز، حمایت از فتنه‌های 78 و 88؛ این است رمز تنفر فوق‌العاده مردم ایران از روباه مکار، دولت انگلیس.

وی ابراز کرد: طی چند هفته گذشته ما حدود 7 اظهار و اقدام انقلابی در کشور داشتیم که وظیفه می‌دانم بیان کنم و قدردانی کنم. اول اینکه هیچ‌گاه شیرینی برخورد رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن در تحقیر ترامپ و دولت آمریکا از کام ما بیرون نمی‌رود. بحمدلله در طی این یکی دو هفته پیام‌های عزت و ذلت پذیری از ایران مخابره شد؛ اینکه حاضر نیستیم زیر بار زور برویم، در برابر قلدری تسلیم نمی شویم، به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌نشینیم. این‌ها پیام انقلاب اسلامی است. این پیام‌ها جنس دیگر «هیهات منا الذله» است.

خاتمی اسقاط پهپاد متجاوز آمریکایی را نماد اقتدار نظام و نیروهای مسلح خواند و گفت: کشتی متخلف انگلیسی در تنگه هرمز قدرتمندانه از سوی عزیزان نیروهای مسلح توقیف شد. به یاد بیاورید روزگاری این روباره مکار در ایران دولت عوض می‌کرد، اما امروز به فضل خدا به ذلت این چنینی افتاده‌اند. عزیزان دیپلمات‌های ما هم مواظب میانجی‌هایی که به دنبال میانجی‌گری هستند باشد و موضع عزتمندانه و شجاعانه بگیرند.

خطیب جمعه تهران در ادامه به دستگیری 17 جاسوس آمریکایی  از سوی سربازان امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: این یک عمل انقلابی بود. این کار را هم به وقت اقدام و اعلام کردند و آن‌ها را به دستگاه قضا سپردند و حکم آن‌ها هم صادر شده است.

وی اقدام دیگر انقلابی را کاهش تعهدات برجامی دانست و با ستودنی خواندن این اقدام و استناد به آیه 12 سوره توبه گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها 11 پیمان و تعهد خود را زیر پا گذاشتند و با کمال وقاحت می‌گویند  برخورد نداشته باشید. هم عقل هم قرآن به ما دستور برخورد می‌دهد و برخورد هم همین است که مسئولان انجام می‌دهند. تا الان تعهدات برجامی را کاهش داده‌اند و خواست این ملت این است که این راه را ادامه دهند.

خاتمی بیان کرد: هفتمین اقدام انقلابی این هفته‌ها برخورد انقلابی نیروی انتظامی با بی‌حجابی است. بی‌حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرم مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی است که در برابر جرم مشهود بایستد. این روزها خیلی صحبت از کار فرهنگی می‌شود. به عنوان کارشناس دینی بیان می‌کنم کار فرهنگی و اجرایی باید با هم انجام شود. از کسانی که به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند تقاضا می‌کنم به این عزیزان لااقل خسته نباشید بگوند و با اظهارات نسنجیده خودشان قانون‌شکنان را جری نکنند. امروز دل متدینین از بی‌حجابی ها، بد حجابی ها و گسترده خون است. در حالی که همین متدینین این انقلاب و نظام را حفاظت کرده‌اند. سخن از تقابل نیست و بعضی می گویند این‌ها را در تقابل نیندازید. مسئله امنیت اخلاقی و روانی جامعه است که در سایه رعایت حجاب است.

وی با اشاره به سفر هیئت عالی رتبه فلسطینی به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری گفت: صهیونیست‌ها به دو چیز علاقه‌مند هستند؛ یکی اینکه مسئله فلسطین از یادها برود و دوم اینکه مسئله‌ای عربی بماند. امام راحل با نام‌گذاری روز قدس این دو توطئه را خنثی کردند و مقام معظم رهبری هم همین‌طور در این دیدار فرمودند که «جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین کاملاً جدی است». جمهوری اسلامی ایران در این قضیه با هیچ کشوری در دنیا رودربایستی ندارد و جمهوری اسلامی ایران و همه آزادگان عالم معامله قرن را خیانت قرن می‌دانند و جلوی آن می‌ایستند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به احکام انتصاب رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام از سوی رهبر انقلاب، گفت: یک نکته در دو حکم مشترک بود که به فکر تهیدستان باشید. تهیدستان کسانی هستند که به راحتی نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند و لذا بر توانمندسازی این اقشار و رعایت کرامت و ایجاد درآمد باثبات برای آنها تأکید شده بود. فرمایشات رهبری مانند فرمایشات امام بود. اما مدام بر پابرهنه‌ها و محرومین تأکید می‌فرمود و رهبر معظم انقلاب بر عبارت تهیدستان تأکید کردند.

خاتمی با اشاره به شرایط وخیم شیخ زکزاکی اظهار کرد: رهبر شیعیان نیجریه با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبروست و زندانی ارتش است. برخی فرزندان او را کشته‌اند و فرزندان باقی مانده و همسرش در محاصره پلیس هستند. به دولت نیجریه می‌گوییم همه می‌دانند بلایی که بر سر شیخ زکزاکی آمده از سوی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است. پس با طناب پوسیده این‌ها به چاه نروید که شما هم به قعر چاه خواهید رفت.

وی اضافه کرد: حالا که ایران اسلامی آغوش خود را برای درمان شیخ زکزاکی باز کرده به این دعوت خیرخواهانه لبیک بگویید و بدانید اگر هر بلایی سر این رهبر مجاهد بیاید شما در خط مقدم جنایت هستید.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه تهران پس از پیرزی انقلاب به امامت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله طالقانی در 5 مرداد گفت: خداوند در آیه نماز جمعه، آیه 9 سوره جمعه، برای نماز جمعه حساب ویژه باز کرده است و معنایش این است که مؤمنان هم برای نماز جمعه این حساب ویژه را باز کنند.

وی ادامه داد: برمبنای این آیه مؤمنان باید نماز جمعه را در برنامه زندگی خود قرار دهند. در واقع نماز جمعه گره خورده به ایمان است. نماز جمعه ذکر خداست و ذکر خدا علاوه بر خود نماز شامل خطبه‌ها هم می‌شود و باید به آن بها دهید. وظیفه خطیب این است که دلها را متوجه خدا بکند.

خاتمی اظهار کرد: خدا در این آیه می‌فرماید برای حضور در نماز جمعه شتاب کنید که به اول نمازجمعه برسید. نکته دیگر این است که مزاحم برای نماز جمعه درست نکنید و به کار دیگری مشغول نشوید و اموال و فرزندان شما را از ذکرالله بازدارد. به عبارتی به کارهای دیگر بگویید نماز جمعه دارم و به نماز جمعه نگویید کار دارم.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: به هر حال نماز جمعه ظرفیت ارزشمندی برای نظام اسلامی است. نماز جمعه تریبون ولایت است، فراجناح، فراباند و فراحزب است، ولی بایستی رهنمودهای ولایت را در آن تبیین کرد.

خاتمی خطاب به ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه باید مطالعه کرده سخن بگویند، تحلیل‌های جذاب ارائه کرده و خود را مدیون مردم ببینند. وقت مردم امانت است و باید امانتدار شایسته وقت آن‌ها بود و به اختصار سخن گفت. ستادهای نماز جعه برای برگزاری باشکوه نماز جمعه زحمات زیادی می‌کشند. تلاش کنند محل مناسب با گرمایش و سرمایش مناسب و فضای معطر برای نمازگزاران فراهم کند و آن‌ها را تکریم کنند.

وی یادآور شد: مردم عزیز هم حساب بیشنری برای نماز جمعه باز کنند و به خصوص جوانان زینت نماز جمعه هستند. بخشی از بار اداره جنگ در هشت سال دفاع مقدس و کمک به حادثه دیدگان سیل و زلزله با نماز جمعه بود. لذا تقویت نماز جمعه تقویت یک سرمایه است.

خاتمی با اشاره به نقش رسانه ها گفت: رسانه‌ها به نماز جمعه کمک کنند و خوشحال نباشند از اینکه نماز جمعه مثلاً خلوت شده است. تخریب نماز جمعه سرمایه‌سوزی است؟ البته بحمدلله صداوسیما در میدان هست. انتظار می‌رود رسانه‌ها تلاش بیشتری کنند و برنامه‌های بیشتری برای تشویق مردم برای حضور در نماز جمعه تهیه کنند.

وی در پایان خطاب به مسئولان نظام ابراز کرد: مسئولان نظام به ویژه در تهران به این نکته توجه کنند که حضورشان در نماز جمعه اولاً تعظیم شعائر است، ثانیاً به نفع خودشان است و این از جلوه مردمی بودن آنهاست و چه بسا گره‌هایی با حضورشان باز شود.

انتهای پیام

captcha