تجلیل از ۴۰۰ دانش‌آموز همدانی در اختتامیه مسابقات قرآن همدان
کد خبر: 3831080
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

تجلیل از ۴۰۰ دانش‌آموز همدانی در اختتامیه مسابقات قرآن همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: اختتامیه سی‌وهفتمین مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی، ۲۳ مردادماه با تجلیل از ۴۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی برگزار می‌شود.

تجلیل از 400 دانش‌آموز همدانی در اختتامیه مسابقات قرآن همدانیوسف سعیدی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه در راستای ترویج تعالیم قرآن و عترت میان دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات قرآن است.

وی از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان در سه بخش قرآن، عترت و نماز خبر داد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان ادامه داد: امسال این دور از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی با رقابت ۲ هزار دانش‌آموز برگزار شد.

سعیدی با اشاره به اینکه امسال ۹۰ داور ارزیابی این دور از مسابقات را برعهده داشتند، گفت: مرحله آموزشگاهی این دور از مسابقات با رقابت بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد که از این تعداد ۳۰ هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات از ۲۰ فروردین سال ۹۸ با رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز برگزار شد که از این تعداد 80 نفر موفق به حضور در مرحله کشوری شدند.

وی بیان کرد: مسابقات فرهنگیان نیز با حضور ۲۵۰ فرهنگی در چهار رشته قرائت، حفظ، نهج‌البلاغه و احکام برگزار شد که از این تعداد ۹ نفر موفق به حضور در مسابقات مرحله کشوری شدند.

سعیدی با اشاره به اینکه مسابقات مرحله کشوری در دو بخش آوایی و پژوهشی در حال برگزاری است، گفت: مسابقات بخش پژوهشی از 6 تیرماه تا 17 تیر به میزبانی استان زنجان برگزار شد، مسابقات بخش آوایی نیز به میزبانی مشهد مقدس از 7 مردادماه آغاز و تا 17 همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۸۰ نفر از دانش‌آموزان و ۹ نفر از فرهنگیان استان در مسابقات مرحله کشوری حضور دارند، بیان کرد: نتایج نهایی مسابقات هفته آینده اعلام خواهد شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان ابراز کرد: اختتامیه سی‌و‌هفتمین مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی، 23 مردادماه با تجلیل از ۴۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha