مشکلات اقتصادی جامعه، ناشی از بی‌تقوایی است
کد خبر: 3831542
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

مشکلات اقتصادی جامعه، ناشی از بی‌تقوایی است

گروه فعالیت‌های قرآنی – امام جمعه اصفهان گفت: برخی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه، ناشی از بی‌تقوایی است، مثلا برخی وقتی می‌فهمند جنسی گران شده، به سراغ احتکار کردن آن جنس می‌روند.

مشکلات اقتصادی جامعه، ناشی از بی‌تقوایی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف‌طباطبایی‌نژاد امروز چهارشنبه 9 مرداد، در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کمیته امداد، اظهار کرد: قرآن به صورت مستقیم از سوی خداوند خلق شده است و این نشان دهنده ارزش و اهمیت این کتاب آسمانی را نشان می‌دهد. به همین دلیل گفته می‌شود نباید بی وضو دست بر آن زد و یا اینکه نگاه کردن به جلد و آیات آن دارای ثواب است.
وی با بیان اینکه عمل به قرآن از ضروریات است، افزود: عمل به قرآن باعث تقویت اراده و شجاعت می‎شود. عمل به قرآن، تاثیر خود را در جامعه نشان می‌دهد، برخی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه، ناشی از بی‌تقوایی است، مثلا برخی وقتی می‌فهمند جنسی گران شده، به سراغ احتکار کردن آن جنس می‌روند.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: در روایات مختلف بر قرائت و حفظ قرآن تاکید بسیاری شده است، چنانکه گفته شده هر مسلمان باید هر روز روزی حداقل 50 آیه قرآن بخواند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در جامعه ما برای قرآن‌کارها و اقدامات خوبی انجام شده است، به طوری که امروز کودکان10 تا 13 ساله جامعه ما حافظ کل قرآن هستند و جوانان ما برندگان مسابقات بین‎المللی قرآن می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کمیته امداد، گفت: ادارات مختلف باید چنین کارهای ارزشمندی انجام دهند تا زمینه‌ای برای انس جامعه با قرآن شود.
انتهای پیام

captcha