کتابخانه‌های کودک و نوجوان اصفهان؛ میزبان طرح «شهر بیدار»
کد خبر: 3832899
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

کتابخانه‌های کودک و نوجوان اصفهان؛ میزبان طرح «شهر بیدار»

گروه فرهنگی ــ طرح «شهر بیدار» با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان اصفهانی برگزار می‌شود.

کتابخانه های کودک و نوجوان اصفهان؛ میزبان طرح «شهر بیدار»

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ـ ورزشی اصفهان، مقوله كتابخوانی تأثیر به سزایی در روند جامعه‌پذیری و ارتقای فرهنگ دارد، به همین دلیل باید به این مهم از دوره كودكی و نوجوانی توجه كرد و كتاب را در سبد خانوار قرار داد تا علاقه به مطالعه در افراد درونی شود و اینگونه آینده‌سازان این مرز و بوم، ژرف‌نگر و متفكر رشد و پرورش یابند.

روند یادگیری، نهادینه‌سازی فرهنگ و اندیشه‌سازی كودكان و نوجوانان از راه مطالعه و كتاب‌خوانی میسر می‌شود. به جز خانواده، گروه‌هایی همچون همسالان، معلمان، مراكز فرهنگی ـ هنری، كتابخانه‌ها و دستگاه‌های متولی فرهنگ زمینه علاقه‌مندی، تشویق و ترغیب كودكان و نوجوانان به مطالعه را ایجاد می‌کنند.

برنامه «شهر بیدار» که از یک شهریورماه به میزبانی کتابخانه‌های کودک و نوجوان شهر برگزار می‌شود، کودک و نوجوان کتابدار، شاعر، نویسنده، ناشر، پژوهشگر و تکنولوژیست پرورش خواهد داد.

طیبه فاطمی، رئیس اداره امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: برنامه شهر بیدار با همکاری مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان و اداره امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از یک شهریورماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این برنامه از 12 مرداد شروع شده و تا 22 مردادماه است، گفت: شهر بیدار با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانانی که در آینده سیاستگذاران شهری و فرهنگی هستند، برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه در دو فاز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه برای کودکان 9 تا 12 سال و نوجوانان 13 تا 18 سال در کتابخانه‌هایی که بخش کودک و نوجوان دارند، برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 34583054 (کتابخانه بانوان فرشته) و 36275040(خانه کودک) تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

captcha