خبرنگار حرفه‎‌ای، صدای مردم است
کد خبر: 3833421
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

خبرنگار حرفه‎‌ای، صدای مردم است

گروه اجتماعی - یک روزنامه‌نگار و مدرس دانشگاه گفت: مهم‌ترین رسالت یک خبرنگار این است که حلقه رابطی میان مردم و مسئولین باشد و بتواند در سطح جامعه امیدآفرینی کرده و جامعه را به سمت توسعه و وفاق سوق دهد.

خبرنگار حرفه‎‌ای، صدای مردم است

مهرداد خرسندی، روزنامه‌نگار و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، در خصوص ویژگی‌های یک خبرنگار حرفه‌ای و تاثیرگذار، اظهار کرد: یک خبرنگار حرفه‌ای باید در بین مردم باشد و به عنوان صدای آنها عمل کند.
وی ادامه داد: خبرنگار باید بتواند آنچه را که در جامعه می‌بیند با رعایت اصل صداقت منعکس کرده و با استفاده از روش‌های حرفه‌ای، اصول خبر و ارزش‌های خبری، آن را طوری بزرگ کند که به چشم مسئولین برسد.
این استاد علوم ارتباطات افزود: مهم‌ترین رسالت یک خبرنگار این است که حلقه رابطی میان مردم و مسئولین باشد و بتواند در سطح جامعه امیدآفرینی کرده و جامعه را به سمت توسعه و وفاق سوق دهد.
خرسندی با بیان اینکه نگاه‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به خبرنگار وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به گسترش شبکه‌های مجازی همه مردم به نوعی نقش خبرنگار یا آن حلقه واسط را ایفا می‌کنند و به همین خاطر نسبت به دهه‌های گذشته نگاهی بازتر و بهتر نسبت به خبرنگاران دارند که این تغییر نگرش مسلما افزایش انتظارات از خبرنگاران را به همراه دارد.
وی گفت: قانون‌گذاران و مجریان قانون می‌توانند در میزان احترام و اهمیت به خبرنگاران نقش داشته باشند؛ در جامعه ما قانون‌های زیادی در این رابطه وجود دارد که باید اجرای آنها جدی‌تر پیگیری شود. مثلا قوانینی در رابطه با سختی کار خبرنگاری مصوب شده و این شغل باید جزو مشاغل سخت باشد. علاوه بر این خبرنگاران باید بیمه شوند. اما این قوانین به خاطر مشکلات مالی و یا دیدگاه‌های متفاوت مسئولین، رعایت نمی‌شود.
انتهای پیام

captcha