آیت‌الله «محسنی» مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود
کد خبر: 3833868
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی؛

آیت‌الله «محسنی» مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود

گروه بین‌الملل ــ ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در پیامی، درگذشت عالم مجاهد و روحانی پارسا، آیت‌الله آصف محسنی از پیشگامان، مجاهدان خستگی‌ناپذیر و مدافعان تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی؛ مشروح پیام تسلیت ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی به شرح ذیل است:

«إنا لله و إنا إليه راجعون

ضایعه درگذشت عالم برجسته و مجاهد تقریب مذاهب اسلامی، حضرت آیت‌الله محمدآصف محسنی پیشگام و مدافع تقریب مذاهب اسلامی موجب تأسف و تألم فراوان شد.

مرحوم آیت‌الله آصف محسنی، مدافع و منادی اخوت اسلامی و تقریب مذاهب، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم‌النبیین در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود.

تواضع، آزاداندیشی، شجاعت، روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری در ترویج معارف اسلام ناب از جمله ویژگی‌های بارز آن مرحوم و تألیفات متعدد در زمینه مسائل اعتقادی، فقه و اصول، حدیث، تفسیر قرآن، فلسفه و اخلاق بیانگر توانایی و اقتدار علمی ایشان بود.

تلاش و دغدغه‌مندی برای انسجام و اتحاد امت اسلامی از جمله ویژگی‌های ایشان بود که تأسیس شورای اخوت اسلامی افغانستان، انتشار کتابی با عنوان «تقریب مذاهب؛ از نظر تا عمل» و همچنین راه‌اندازی دانشگاه خاتم‌النبیین برای تحصیل اهل سنت و شیعیان در کنار هم بخشی از این تلاش‌هاست.

این عالم وارسته و زاهد که از علمای برجسته افغانستان و از مجاهدان استقلال این کشور اسلامی در برابر بیگانگان بود، سالیان سال عمر با عزت خود را صرف تربیت شاگردان و فضلایی برخوردار از روحیه مقاومت کرد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

بدون تردید ارتحال این عالم ربانی آسیب و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام است.

اینجانب این ضایعه را به مردم شریف افغانستان‌ و حوزه‌های علمیه، علما و مراجع عظام تقلید و خاندان معظم‌له تسلیت و تعزیت عرض کرده و علو درجات برای آن مرحوم و صبر و اجر جزیل برای داغ‌دیدگان را از خدا مسئلت دارم.»

انتهای پیام

captcha