آیت‌الله سیستانی: رحلت آیت‌الله محسنی خسارت بزرگی است
کد خبر: 3832966
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

آیت‌الله سیستانی: رحلت آیت‌الله محسنی خسارت بزرگی است

گروه بین‌الملل ـ آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع دینی شیعیان عراق، در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ محمد آصف محسنی، رئیس شورای علمای شیعیان افغانستان، را تسلیت گفت و رحلت ایشان را خسارتی بزرگ دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا،  متن پیام مرجع عالی‌قدر تشیع به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم جلیل القدر جناب آیه الله آقای حاج شیخ محمد آصف محسنی (طاب ثراه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. فقدان آن بزرگوار که از علمای شاخص و اندیشمندان مخلص و مبارزان راه استقلال و وحدت ملت شریف افغانستان بودند، خسارتی بزرگ است.

اینجانب این مصیبت وارده را به مردم عزیز افغانستان به‌ویژه به علما و فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و به بستگان محترم و همه علاقه‌مندان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

ولاحول ولا قوه إلا بالله العلی العظیم
۴ذی الحجه  ۱۴۴۰هـ
علی الحسینی السیستانی»

یادآوری می‌شود، آیت‌الله شیخ محمد آصف محسنی پس از یک عمر تلاش در عرصه‌های مختلف شامگاه دوشنبه 14 مردادماه در هشتاد و چهار سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
آیت‌الله محسنی در تدوین قانون اساسی افغانستان و رسمیت یافتن مذهب تشیع در افغانستان نقش اساسی را ایفا کرد و تأسیس حوزه علمیه خاتم النبیین، تلویزیون تمدن و ریاست شورای علمای اهل تشیع افغانستان بخش مهمی از کارنامه فعالیت‌های فرهنگی وی محسوب می‌شود.
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی در پی رحلت رئیس علمای شیعیان افغانستان
 
انتهای پیام
captcha