رئیس شورای علمای اهل تشیع افغانستان درگذشت
کد خبر: 3832823
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

رئیس شورای علمای اهل تشیع افغانستان درگذشت

گروه بین‌الملل ــ آیت‌الله آصف محسنی، رئیس شورای علمای اهل تشیع افغانستان و یکی از چهره‌های برجسته علمی این کشور درگذشت.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری آوا؛ آیت الله محسنی، رئیس شورای علمای اهل تشیع افغانستان و مؤسس حزب حرکت اسلامی افغانستان امشب، دوشنبه، 14 مردادماه به دلیل بیماری و در سن 84 سالگی در کابل به لقاءالله پیوست.

آیت‌الله محمد آصف محسنی، فرزند محمد میرزا محسنی در پنجم اریبهشت سال ۱۳۱۴ خورشیدی در قندهار در جنوب افغانستان متولد شد. او تحصیلات ابتدایی را در قندهار شروع کرد و سپس در سال ۱۹۴۹ میلادی به پاکستان رفت و در کویته پاکستان مرکز ایالت بلوچستان زبان اردو را آموخت و به ادامه تحصیل پرداخت.

در سال ۱۳۳۰ خورشیدی کارمند اتاق تجارت قندهار شد اما برای فراگیری علوم دینی، این شغل را رها کرد و به تحصیل مشغول شد. سپس به جاغوری رفت و به مدت یک سال در یک حوزه علمیه ادبیات و منطق را فرا گرفت. در سال ۱۳۳۲خورشیدی به نجف هجرت کرد و در مدت دو و نیم سال دروس مذهبی سطوح در آنجا به پایان برد.

سپس به دروس خارج فقه، رجال و حدیث و اصول پرداخت و نزد آیت‌الله سیدمحسن حکیم و سیدابوالقاسم خویی و آیت‌الله شیخ حسین حلّی و آیت‌الله سیدعبدالاعلی سبزواری به شاگردی پرداخت. سال ۱۳۷۶  از پاکستان به ایران آمد و به تدریس خارج فقه، علم الرجال و علم کلام پرداخت و بعد از سقوط حکومت طالبان، به کابل بازگشت.

خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) درگذشت این عالم برجسته را به خانواده ایشان  و عموم مسلمانان تسلیت می گوید.

captcha