رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات درگذشت آیت‌الله محسنی را تسلیت گفت
کد خبر: 3832904
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات درگذشت آیت‌الله محسنی را تسلیت گفت

گروه بین‌‌الملل ــ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله‌ شیخ آصف محسنی، مرجع تقلید شیعیان افغانستان، را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ متن پیام ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت درگذشت آیت‌الله محسنی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و از مراجع تقلید این کشور، بدین شرح است:

إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

«ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله‌ «شیخ آصف محسنی» مرجع تقلید شیعیان افغانستان، مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین(ص) در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، موجب تألم و تأثر گردید. این عالم مجاهد عمر پُربرکت خود را وقف تعلیم و ترویج معارف اسلامی، سیره اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فراوان کرده است.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مد ظله‌ العالی)، حوزه‌های علمیه و شاگردان ایشان، خصوصاً مردم و دولت دوست و برادر افغانستان و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم و از خدا می‌خواهم روح آن عزیز را در درجات رفیع و مقام قربش جای داده و اجر جزیل عنایت فرماید.»

یادآوری می‌شود؛ آیت‌الله العظمی محمد آصف محسنی معروف به شیخ آصف محسنی در فقه و اصول فقه از شاگردان سیدمحسن حکیم و سیدابوالقاسم خویی بود و آثاری در رجال، فقه و حدیث از خود بر جای گذاشت. همچنین، بعد از سقوط حکومت طالبان، به کابل بازگشت. از مهم‌ترین اقدامات ایشان در کابل رسمیت‌ دادن به مذهب شیعه، تأسیس تلویزیون تمدن و ساخت مجتمع بزرگ علمی ‌‌فرهنگی خاتم النبیین(ص) بود.

آیت‌الله محسنی مراودات فرهنگی خوبی را برای تبیین و گسترش زبان و ادبیات فارسی در افغانستان داشت و در جریان سفر ابوذر ابراهیمی‌‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به کابل به صورت رسمی از وی استقبال کرد.

انتهای پیام

captcha