دو دلیل وحید نظریان برای بازگشت به عرصه مسابقات قرآن
کد خبر: 3833976
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

دو دلیل وحید نظریان برای بازگشت به عرصه مسابقات قرآن

گروه مسابقات ــ قاری ممتاز کشورمان با اشاره به اینکه خداحافظی با عرصه مسابقات در گذشته به خاطر موفقیت یا عدم موفقیت در رقابتی نبوده است، به تشریح دلایل خود برای حضور مجدد در رقابت‌های قرآنی پرداخت.

دو دلیل وحید نظریان برای بازگشت به عرصه مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا؛ وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان، امسال در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور یافته است. این در حالی است که وی دو سال قبل طی گفت‌وگویی با این خبرگزاری، از خداحافظی با مسابقات قرآن برای همیشه خبر داده بود و دلایل خود برای این کار را نه در عدم موفقیت در مسابقات، که در مسائل دیگر اعلام کرده بود.

وی در گفت‌وگوی خود در آن ایام بر این موضوع که «من به خاطر رضای خدا قرآن می‌خوانم نه برای مسابقات. به عنوان یکی از افرادی که سال‌هاست در عرصه قرائت حضور دارم و مردم نسبت به حقیر ابراز محبت دارند، در مسابقات بسیار زیادی حضور داشته و نتیجه نگرفته‌ام، اگر قرار باشد از مسابقات کناره‌گیری کنم به خاطر نتیجه نگرفتن از مسابقات نیست. اخلاق من به گونه‌ای نیست که این گونه فکر کنم. همان گونه که گفتم چند سال است که قرائت در کشور افول کرده است، کیفیت و سمت و سوی تلاوت آن چیزی که باید باشد نیست و آرام آرام از مقصد اصلی دور می‌شود».

برای اطلاع از دلایل بازگشت وحید نظریان،‌ به مسابقات سراسری قرآن، که می‌تواند یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دوره از مسابقات باشد، گفت‌وگویی با این قاری ممتاز صورت گرفته که در ادامه آمده است.

نظریان در مورد دلایل بازگشت دوباره به عرصه مسابقات قرآن گفت: در آن سالی که از مسابقات خداحافظی کردم، بیشتر به خاطر شرایط مسابقات بود.

وی با اشاره به اینکه بازگشت به عرصه مسابقات به دو دلیل بوده است، افزود: اولین دلیل تغییر شرایط مسابقات نسبت به گذشته است، اگر مطالعه‌ای در مورد مسابقات داشته باشید، متوجه تغییر شرایط مسابقات طی این سال‌ها نسبت به ادوار گذشته خواهید شد. لذا روند بهبود یافته است و باعث شده تا مجال برای عرض اندام قاریان فراهم شود.

نظریان تصریح کرد:‌ دومین مورد که باعث شد به عرصه مسابقات بازگردم، توصیه‌های بسیار زیاد از سوی برخی اساتید قرآنی کشور بود. با توجه به اینکه این اساتید به عنوان بزرگ‌تر مطرح هستند اطاعت امر را واجب دیدم و برای حضور در مسابقات ترغیب شدم.

این قاری ممتاز کشورمان اظهار کرد: سال گذشته نیز که مسابقات تغییر کرده بود، اساتید تأکید داشتند که در مسابقات حضور داشته باشم، اما من حضور را منوط به بررسی تغییرات کردم و همین بررسی‌ها نیز باعث شد به مسابقات بازگردم. گرچه هنوز هم معتقد هستم مسابقه چندان مطلوب نیست اما چون در کشور همه چیز به مسابقات گره خورده است، ناگزیر از حضور هستیم.

نظریان با تأکید بر اینکه باید از برگزارکنندگان مسابقات که در راه تغییر و ایجاد شرایط بهتر گام برمی‌دارند، تقدیر کنم، گفت: امیدوارم هر سال شرایط مسابقات بهتر از سال قبل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر امسال نیز همچون دو سال قبل در نهیات موفق به کسب رتبه‌ای نشوید، باز هم شاهد کناره‌گیری از مسابقات از سوی شما خواهیم بود؟ گفت: از الان نمی‌توان اظهارنظری کرد، قبل از هر اظهارنظری در این زمینه باید به آیه شریفه «وَلَا تَقُولَنَّ لِشَيْءٍ إِنِّي فَاعِلٌ ذَلِكَ غَدًا؛ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ» اشاره کنم و منتظر بمانیم و ببینیم خداوند متعال چه چیزی می‌خواهد و چه قسمتی رقم خواهد خورد.

این قاری ممتاز در پایان اظهار کرد: این را نیز باید اضافه کنم که اگر در گذشته از عرصه مسابقات خداحافطی کرده‌ام به خاطر عدم موفقیت نبوده است و در گفت‌وگوهای گذشته هم بر این نکته تأکید داشته‌ام.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha