ارتقای فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک ضرورت است
کد خبر: 3834524
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

ارتقای فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک ضرورت است

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان گفت: آموزش و ارتقا‌ فرهنگ ترافیک در کاهش وقوع تصادفات و افزایش انضباط عبور و مرور یک ضرورت انکارناپذیر است.

ارتقای فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک ضرورت استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی پلیس انتظامی استان همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راهور استان گفت: آموزش و فرهنگ سازی، نقش بسزایی در اصلاح ترافیک در سطح جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه موضوع ترافیک نیاز به یک کار جمعی دارد، افزود: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

فرمانده انتظامی استان، 3 عامل انسان، جاده و خودرو را از کاربران اصلی ترافیک در جامعه دانست و گفت: مشارکت مردم، تضمین کننده ارتقاء سطح آگاهی‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات است.

کامرانی صالح با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه، تلاش‌های زیادی را در دستور کار قرار داده، افزود: ارتقاء ارتباط متقابل پلیس با جامعه، گره‌گشای بسیاری از مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی و ترافیک است.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد سریع شهرها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته است و پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بین آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان اقدام می‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه انضباط‌بخشی و فرهنگ‌سازی را دو رسالت مهم پلیس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است.
انتهای پیام

captcha