تجلیل از برترین‌های حفظ قرآن در جشنواره ملی «جبرئیل امین» + تشریح برنامه‌ها
کد خبر: 3837688
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

تجلیل از برترین‌های حفظ قرآن در جشنواره ملی «جبرئیل امین» + تشریح برنامه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در جشنواره ملی «جبرئیل امین» 243 حافظ كل قرآن، 57 حافظ 20 جزء و 75 معلم تربیت حافظان قرآن از مؤسسه بیت‌الاحزان تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، جشنواره ملی «جبرئیل امین» به‌منظور تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در روز پنج‌شنبه، 7 شهریورماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
در این جشنواره بناست از ۲۴۳ حافظ کل كه طی یكسال اخیر در شعب و مراكز تخصصی حفظ مؤسسه بیت‌الاحزان موفق به حفظ كل قرآن كریم شده‌اند، ۵۷ حافظ ۲۰ جزء، ۷۵ معلم که حافظ تربیت کردند و 10 شعبه برتر و 3 مرکز شبانه‌روزی برتر این مؤسسه تجلیل به عمل آید.
این جشنواره با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.
در ساعت 6:30 صبح روز 7 شهریورماه ابتدا 300 حافظ قرآن به‌صورت دسته جمعی به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شده و مضجع شریف آن حضرت را گلباران می‌كنند.
در ادامه حافظان قرآن در دروازه قرآن حضور یافته و تلاوت دسته جمعی قرآن را انجام می‌دهند. پیاده‌روی از دروازه قرآن به سمت آرامگاه حافظ و تلاوت دسته جمعی قرآن و اهدای شاخه‌های گل توسط رئیس سازمان اوقاف و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر برنامه‌های حافظان قرآن است.
جشنواره «جبرئیل امین» در ساعت 7:30 صبح آغاز می‌شود كه بعد از تلاوت آیات وحی و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به ارائه گزارشی درباره این مؤسسه خواهد پرداخت.
این برنامه با گفت‌وگو با حافظان شاخص و نخبه‌های اول سال مؤسسه ادامه می‌یابد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور به سخنرانی می‌پردازد.
تجلیل از حافظان مراكز شبانه‌روزی و تلاوت مجلسی قرآن و اجرای برنامه‌های منتخب حفاظ از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهند بود.
آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز آخرین سخنران این مراسم خواهد بود و بعد از آن هم اجرای برنامه حفظ و تجلیل از حفاظ، شعب، معلمان و برترین‌ها انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha