برگزاری سومین اردوی با هم تا بهشت ویژه زوج‌های جوان
کد خبر: 3837822
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

برگزاری سومین اردوی با هم تا بهشت ویژه زوج‌های جوان

گروه جامعه ــ سومین اردوی آموزشی تفریحی با هم تا بهشت ویژه زوج‌های جوان به همت بنیاد ملی خانواده و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

سومین اردوی آموزشی تفریحی باهم تابهشت ویژه زوج‌های جوان  برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ سومین اردوی آموزشی تفریحی باهم تا بهشت ویژه زوج‌های جوان به همت بنیاد ملی خانواده و مرکز رسیدگی به امور مساجد و فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

سومین اردوی آموزشی تفریحی، ویژه زوج‌های جوان شرکت‌کننده در این طرح، با برگزاری دو کارگاه خودآگاهی و مهارت‌های زندگی و زناشویی ویژه آن دسته از زوج‌هایی که موفق به شرکت در اردوی اول و دوم نشده‌اند، از مساجد بقیع، اباالفضل(ع)، امام سجاد(ع)، ثارالله(ع)، جامع المهدی(عج)، فاطمه الزهرا(س)، امام رضا(ع)، جامع ابوذر، صاحب الزمان(عج) (مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۹)، جامع حسینی، چهارده معصوم(ع) (مناطق ۱۹ و ۲۲)، مسجدالنبی(ص)، رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع)، سلمان، حضرت خدیجه(س) و حضرت علی(ع) روز جمعه ۸ شهریور از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۸ در محل فرهنگسرای خاوران، با مشارکت فعال و دغدغه‌مندانه مدیریت و کادر آن فرهنگسرا برگزار می‌شود.

طرح باهم تا بهشت به همت بنیاد ملی خانواده و مرکز رسیدگی به امور مساجد در 30 پایگاه تحکیم خانواده در مساجد شهر تهران از بهمن ماه سال ۱۳۹۷ آغاز و با ثبت نام از زوج‌های جوانی که تازه عقد کرده و زوج‌هایی که در سه سال اول زندگی هستند با برگزاری همایش ترویجی در ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

این طرح با هدف ارتقای توانمندی و مهارت‌های زندگی و زناشویی زوج‌های جوان اجرایی شده و زوج‌های جوان را حداقل یکسال تحت پوشش آموزش، مشاوره، بررسی‌های بالینی قرار داده و برای موارد خاص نیز با اخذ تست‌های تخصصی، به تجویز لازم و پیگیری برای بهبود توسط متخصصان با مدارج کارشناسی‌ارشد و دکتری اقدام می‌کند.

پشتیبانی تخصصی در حوزه‌های مشاوره و روان‌شناسی از طریق پنج مرکز تخصصی که در مساجد شهر تهران راه‌اندازی می‌شود صورت گرفته و هر مرکز مشاوره اقدام به تحت پوشش قرار دادنِ پایگاه‌های پیرامونی می‌کند. در حال حاضر دو مرکز فعال شده و سایر مراکز نیز در حال راه‌اندازی هستند.

زوج‌های جوان در این طرح از خدمات و مزایای حضور در برنامه‌های آموزشی در قالب‌های جذاب مانند اردو، ماهیگیری، تیراندازی، ورزش‌های گروهی و .. استفاده می‌کنند. بخش‌های خدماتی و تامین کالا و منابع اعتباری نیز در قالب مراکز پشتیبان با مشارکت‌های درون سازمانی و گروه‌های خیرخواه در حال سازمان‌دهی و فعال‌سازی هستند که در حال ورود به شبکه طرح می‌باشند.

طرح با هم تا بهشت در جستجوی کاهش طلاق درمیان خانواده‌های جوان با مشارکت‌های مردمی در قالب پایگاه تحکیم خانواده در مساجد است. مساجد با توجه به دسترسی آسان و فراگیری آن‌ها حتی در روستاها، حضور افراد فعال و خیرخواه که بصورت افتخاری و نیت خالص همکاری می‌کنند، تجربه فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، مشارکت خیرین در تامین منابع مالی و حل مشکلات خانواده‌ها و حتی معرفی جوانان برای ازدواج، پایگاه مناسبی برای تجمیع منابع و شبکه‌سازی هستند.

شکل‌گیری گروه‌های مردمی خانواده‌محور در پایگاه‌های مساجد، مقدمه‌ای است برای یک حرکت اجتماعی و مردمی و خودجوش، در راستای رفع نقیصه و آسیب اجتماعی طلاق که متوجه بنیان خانواده است.

بنیاد ملی خانواده در طرح با هم تا بهشت، در تلاش است با شناسایی، توانمندسازی، سازمان‌دهی و شبکه‌سازی مساجد در قالب پایگاه‌های تحکیم خانواده، جریان فرهنگی و اجتماعی را برای ازدواج آگاهانه، تحکیم خانواده و تعالی، یک شبکه مویرگی در سطح جامعه فعال کرده و با گسیل نمودن منابع بالقوه مردمی و دولتی بسوی این پایگاه‌ها و مدیریت توسط هر مسجد، زمینه لازم را برای تحقق اهداف طرح فراهم آورد.

دراین طرح ارتقای دانش مدیریت و اطلاعات تخصصی در حوزه خانواده برای مدیریت مسجد، مسئولین اجرایی طرح و همیاران فعال در مساجد، یکی از اقدامات ستاد اجرایی طرح است که با مطالعه و پژوهش برای استخراج برنامه‌های آموزشی ویژه فعالان در سازمان طرح تهیه و اجرایی می‌شود. با کسب مهارت‌های لازم توسط افراد فعال در مساجد، قابلیت واسپاری اجرایی و توسعه طرح در سطح کلیه مساجد به ائمه جماعت و عوامل دست اندرکار در اجرای طرح فراهم شده و زمینه لازم برای نهادینه‌سازی به وجود می‌آید.

اردو‌های آموزشی تفریحی طرح در مرحله تکمیلی با حضور زوج‌های جوان از سایر پایگاه‌های تحکیم خانواده در روز‌های جمعه با مشارکت فرهنگسرای خاوران برگزر می‌شود.
یادآور می‌شود با هم تا بهشت طرحی به صورت رایگان برای زوج‌های شرکت کننده به اجرا در می‌آید.
انتهای پیام
captcha