شبهات قدرت تشخیص انسان را پایین می‌آورد
کد خبر: 3838550
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

شبهات قدرت تشخیص انسان را پایین می‌آورد

گروه معارف ـ یک استاد حوزه علمیه قم گفت: حجم شبهات در جهان اسلام بصورت عام و خاص به تشیع بسیار بالاست، شبهه این ویژگی را دارد که حق را شبه باطل نشان دهد و قدرت تشخیص را پایین بیاورد، لذا باید شبهه را همچون یک میکروب دانست و از آن دوری نمود.

شبهات قدرت تشخیص انسان را پایین می‌آوردبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علیزاده، استاد حوزه علمیه قم، امروز ۷ شهریورماه در گردهمایی مبلغین حسینی بیان کرد: مهم‌ترین عامل ایجاد مشکلات امروز مسئله افراط و تفریط است.

وی با اشاره به اینکه افراط در ایجاد شبهه در شبکه‌ها و فضای مجازی بسیار افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: به یاری خداوند و ایثار نیروهای انقلابی در جنگ سخت پیروز هستیم و به دشمنان اجازه هیچ گونه تجاور را نمی‌دهیم اما در حوزه جنگ نرم باید ورود جدی‌تری داشته باشیم.

وی اذعان کرد: حجم شبهات در جهان اسلام بصورت عام و خاص به تشیع بسیار بالاست،  شبهه این ویژگی را دارد که حق را شبه باطل نشان دهد و قدرت تشخیص را پایین بیاورد. شبهه همانند ویروسی است که وقتی وارد ذهن می‌شود ابتدا نشانی ندارد اما به مرور زمان آسیب‌های جدی را وارد می‌کند.

وی با اشاره به شبکه نور و وصال در ماهواره که یک شبکه به ظاهر مذهبی است، گفت: این‌چنین شبکه‌ها بیشترین شبهات را در باب عزاداری‌ها ایجاد می‌کنند و بزرگترین مشکل جامعه امروز دنباله‌روی از شبهات است که باید شبهه را همچون یک میکروب دانست و از آن دوری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده تصریح کرد: ذهن‌های امروز ذهن‌های انتقادی، حس‌گرا با بلوغ علمی زودرس هستند، این ویژگی ها در جامعه امروز سبب شکست شدن بسیاری از حرمت‌ها است که عامل آن وجود فضای مجازی است.

وی با تاکید براینکه شبهات بر 4 رکن اصلی استوار هستند، افزود: حیات، معاد، اخلاص و توحید رکن های اصلی ایجاد شبهه هستند که تنها با 350 آیه از قرآن کریم می‌توان آن را اثبات نمود.

انتهای پیام

captcha