لزوم سازماندهی دستگاه‌های متولی قرآن با محوریت وزارت ارشاد
کد خبر: 3838557
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹

لزوم سازماندهی دستگاه‌های متولی قرآن با محوریت وزارت ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فرماندار شازند اظهار کرد: متأسفانه هنوز نتوانستیم دستگاه‌های قرآنی را ساماندهی کنیم امید است این مجموعه‌ها با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آنچه قانون‌گذار برای آن پیش‌بینی کرده است اتفاق افتد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مصطفی عرب، فرماندار شازند، عصر روز گذشته، هفتم شهریور در مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن که به میزبانی استان مرکزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شازند برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت شهری این شهرستان در بخش‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، از جهاد‌دانشگاهی جهت اجرای طرح یاد‌شده تقدیر کرد و گفت: متاسفانه برنامه‌ها و رویکردهای اجرایی کمتر با محوریت فرهنگی و اجتماعی در کشور اجرا شده است.

وی حوزه قرآنی را یکی از مهمترین بخش‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: فعالیت و ترویج فرهنگ قرآن یکی از موارد مورد توجه همه بوده است و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش وافری صورت گیرد.

عرب ادامه داد: علی‌رغم اینکه حوزه قرآن متولی بسیار دارد اما هم‌چنان ما از تولی‌گری بسیار رنج می‌بریم امید است آنچه در شورای فرهنگ عمومی سال‌های مبنی بر تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی بوده است تحقق یابد و تولی‌گری در چارچوب شورا تعریف شود.

وی بابیان اینکه اداراتی همچون تبلیغات اسلامی، اوقاف، آموزش و پرورش، سپاه، آموزش عالی و دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی متولی امور قرآنی هستند، اظهار کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم دستگاه‌های قرآنی را ساماندهی کنیم امید است این مجموعه‌ها با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنچه قانون‌گذار برای آن پیش‌بینی کرده است اتفاق افتد.

عرب در خصوص محتوا‌سازی هم گفت: برای ورود به این حوزه باید مربیانی حاذق تربیت شوند تا بتوانند محتوای دینی قرآنی را به بطن جامعه القا کنند، امید است آموزش‌های قرآنی که توسط جهاد‌دانشگاهی ارائه می‌شود برای همه دانشجویان و پس از آن خانواده‌ها مثمرثمر باشد.

انتهای پیام

captcha