شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است
کد خبر: 3838559
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷

شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف جهت از بین رفتن فاکتورهای اخلاقی در کشور ادامه ‌داد: شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است، مسیر تخریب‌ها، اتهامات، اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها و آسیب زدن به نظام به مرز غیرقابل تحمل رسیده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته، هفتم شهریور در مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن که به میزبانی استان مرکزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شازند برگزار شد، ضمن خیر‌مقدم به دانشجویان ممتاز قرآنی سراسر کشور، بیان کرد: شازند یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه‌های مختلف است، وجود امامزادگان سهل بن علی(ع) و طالب بن علی(ع) باعث شده تا گردشگری دینی در این شهرستان از رونق خوبی برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح دانشجو متدبر قرآن یکی از برنامه‌های خوبی است که توسط جهاد‌دانشگاهی احساس نیاز و هدف‌گذاری شده است، برای موفقیت در رسیدن به اهداف بلند باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد، ناگفته نماند که نبی مکرم اسلام(ص) هدف از بعثت را توسعه مکارم اخلاق عنوان فرمودند.

ابراهیمی اضافه کرد: تمام آموزه‌های قرآن دارای اشارات اخلاقی است، اخلاق به عنوان پایه ‌و اساس زندگی بشر تعریف شده است، متاسفانه این امر مهم چندسالی است که به دست فراموشی سپرده شده و حالت تنزلی به خود گرفته است، امید است اجرای این طرح‌ها و در مجموع فعالیت‌های قرآنی به ترویج اخلاق قرآنی کمک کرده و آنچه از بین رفته دوباره احیاء شود.

وی با ابراز تأسف جهت از بین رفتن فاکتورهای اخلاقی در کشور ادامه ‌داد: شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است، مسیر تخریب‌ها، اتهامات، اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها و آسیب زدن به نظام به مرز غیرقابل تحمل رسیده است. این امر نشان‌دهنده‌ آن است که آنچه ما به عنوان مضامین دینی و قرآنی از آن حرف زدیم به آن عمل نکرده‌ایم و‌ این مهم کار همه را سنگین‌تر می‌کند.

ابراهیمی تعدد متولیان، مراکز و مؤسسات قرآنی را یادآور شد و بیان کرد: با وجود متولیان بسیار عدم کسب نتیجه لازم یکی از اشکالات است که در سطح کلان کشور باید به آن بیشتر پرداخته شود. هر یک از شما به اندازه توان خودتان در حوزه توسعه فرهنگ قرآنی گام بردارید.

انتهای پیام

captcha