توسعه کتابخانه‌ها مورد توجه شهرداری همدان
کد خبر: 3839542
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

توسعه کتابخانه‌ها مورد توجه شهرداری همدان

گروه فرهنگی ـ شهردار همدان با بیان اینکه کتابخوانی یکی از سیاست‌های برنامه‌ریزی برای توسعه مباحث فرهنگی شهر است، افزود: بحث توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ها بسیار موردتوجه است که در این راستا 3 کتابخانه در فرهنگسراهای ولایت، عین القضات و تالار قرآن همدان راه‌اندازی و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

توسعه کتابخانه‌ها مورد توجه شهرداری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، عباس صوفی، شهردار همدان، امروز ۱۱ شهریورماه، در آیین افتتاحیه نخستین کتابخانه سیار شهری در همدان، بیان کرد: سیاست شهرداری و مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در کنار اقدامات اجرایی و عمرانی توجه به اقدامات فرهنگی در جهت ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در سطح شهر است.

صوفی با اشاره به اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی یکی از سیاست‌های برنامه‌ریزی برای توسعه مباحث فرهنگی شهر است، افزود: به موضوع کتاب‌خوانی در دین و فرهنگ ما بسیار توصیه شده است و مقام معظم رهبری نیز همواره بر توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح شهرها و کشور بسیار تأکید می‌کنند.

وی  باتاکید بر اینکه زمانی می‌توانیم شهر خوبی داشته باشیم که شهروندانی آگاه و به‌روز در حوزه مباحث فرهنگی و علمی داشته باشیم، گفت: بحث توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ها بسیار موردتوجه است که در این راستا 3 کتابخانه در 3 فرهنگسراهای ولایت، عین القضات و تالار قرآن همدان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان راه‌اندازی شده و  خوشبختانه مورد استقبال شهروندان قرارگرفته است.

شهردار همدان ادامه داد: افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهری استان همدان اتفاق خوبی است و قطعاً این اقدام در توسعه مباحث فرهنگی شهری و بالا بردن آگاهی شهروندان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

صوفی همچنین تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌ها در سطح پارک‌ها نیز درنظر داریم و قصد داریم از فضاهای شهری در جهت توسعه فضاهای فرهنگی استفاده می‌کنیم که قطعاً ایجاد کتابخانه و ترویج کتاب‌خوانی در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

captcha