مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم در مرکز اسلامی مسکو
کد خبر: 3840364
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم در مرکز اسلامی مسکو

گروه بین‌الملل ــ مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم با حضور دوستداران امام حسین علیه السلام در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایکنا از موسکو؛ مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم با حضور شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با قرائت زیارت عاشورا همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین فروغی، سخنران مراسم دهه اول ماه محرم در مرکز اسلامی مسکو طی سخنانی به اهمیت مطالعه تاریخ عاشورا پرداخت.

وی گفت: عاشورا و انتظار پیوندی دیرین و مستحکم دارند و از اهمیتی دو چندان برخوردارند؛ چرا که اگر عاشورا نمی‌بود تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌های پیامبران الهی بی‌نتیجه می‌ماند و از دیانت نام و نشانی به جای نمی‌ماند؛ و اگر انتظار نمی‌بود چشمه غدیر می‌خشکید.
 
مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم در مرکز اسلامی مسکو

فروغی ادامه داد: عاشورا، رمز قیام و به پا خاستن شیعه برضد ظلم و ستم است و انتظار، رمز بقا و استمرار آن. عاشورا، حلقه اتصال بعثت و غدیر است به ظهور مهدی آل محمد(ص) و انتظار، تداوم عاشورا، غدیر و بعثت. و این دو به منزله دو بال برای پرواز شیعه به سوی کمال مطلوب و آمال و آرزوی دیرین بشر است.

حجت الاسلام فروغی در بخش دیگر سخنانش افزود: برای دستیابی به هدف بزرگ زندگی باید لحظه‌ها را درک کرد و به عبارتی فرصت را غنیمت شمرد. این همان کیمیای سعادتی است که انسان‌های موفق، پیروز و مردان بزرگ تاریخ به آن دست پیدا کرده‌ و استفاده از گوهر گرانبهای فرصت را راز کامیابی خویش معرفی کرده‌اند.

در ادامه این مراسم عاشقان اهل بیت(علیه السلام) با نوحه سرایی مداحان به سوگواری و عزاداری پرداختند. در پایان این مراسم عزاداران مهمان سفره اطعام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بودند.
 
انتهای پیام
captcha