حمله پلیس مالزی به مراسم عزاداری حسینی
کد خبر: 3840573
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

حمله پلیس مالزی به مراسم عزاداری حسینی

گروه بین‌الملل ــ پلیس مالزی با حمله به عزاداران امام حسین(ع) در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) کوالالامپور، پایتخت این کشور، اقدام به جمع‌آوری قرآن، مفاتیح الجنان و پرچم‌های عزاداری موجود در این حسینیه کرد.

حمله پلیس مالزی به مراسم عزاداری حسینیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، پلیس با حمله به حسینیه حضرت علی اکبر(ع) در کوالالامپور۱۱ زن و مرد ایرانی را که در حال خواندن قرآن و مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) بودند، در محل حسینیه به مدت چندین ساعت بازداشت کرد.

سرانجام با حضور رایزن فرهنگی و کنسول سفارت ایران در کوالالامپور، اجازه خروج زنان و کودکان داده شد؛ این در حالی بود که پلیس مشخصات تمام افراد حاضر شامل دانشجویان دکترا و فوق لیسانس و قشر فرهنگی و فرهیخته را با اعلام شماره پاسپورت ثبت کرد و از همه آنان خواست طی تاریخی معین برای توضیح و ارائه دلیل حضور در حسینیه به مرکز دینی مالزی مراجعه کنند.

نیروهای پلیس همچنین کتاب‌های مفاتیح الجنان، قرآن و پرچم‌های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) را از محل حسینیه برداشته و با خود بردند.

پلیس مالزی دو نفر از شرکت‌کنندگان را نیز برای بیان توضیحات بیشتر به مقر پلیس امور مذهبی وابسته به امور دینی ایالت سلانگور برد که رایزن فرهنگی و کنسول سفارت نیز همراه آنها در مقر مذکور حضور یافت و پس از گفت‌وگوی زیاد و دادن ضمانت، مبنی بر اینکه در تاریخ ۲۳ سپتامبر برای ارائه توضیحات مراجعه خواهند کرد، آزاد شدند.

همچنین، دیروز جمعه ۱۵ شهریور، از سوی مرکز امور اسلامی ایالت سلانگور به تمامی ائمه جمعه مساجد دستور داده شد که متن خطبه تهیه شده از سوی این مرکز را، که در آن به شیعه حمله و این مذهب فرقه‌ای منحرف از اسلام معرفی شده است، به عنوان خطبه جمعه قرائت کنند.

در فضای مجازی نیز اطلاعیه‌ای صادر شده که در آن خرید از یک سوپرمارکت مالزی، که گفته می‌شود مالک آن شیعه است، تحریم شده است.

انتهای پیام

captcha