ساخت ۲۴۱ مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز البرزی
کد خبر: 3840565
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

ساخت ۲۴۱ مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز البرزی

گروه فرهنگی ــ رئیس مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز البرز بیان کرد: این مجمع طی ۶ سال فعالیت خود ۲۴۱ مدرسه را در مناطق کم‌برخوردار و پرجمعیت این استان ساخته است.

ساخت 241 مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز البرزی

محمدرضا اسپرورین، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه این مجمع طی ۶ سال فعالیت خود ۲۴۱ مدرسه را در مناطق کم‌برخوردار و پرجمعیت این استان ساخته است، اظهار کرد: خیرین نیک‌اندیش برای ساخت این مدارس در البرز ۱۳۳ میلیارد تومان هزینه کردند.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز طی ۶ سال گذشته تاکنون یکصدهزار متر مربع به سرانه فضای آموزشی این استان افزوده است.

اسپرورین با اشاره به اینکه با کمک خیرین و دولت یک هزار کلاس درس در البرز در دست ساخت داریم، بیان کرد: با کمک خیرین و دولت در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ شاهد افتتاح ۱۶۰ کلاس درس جدید در استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: برای تعمیر و نگهداری مدارس خیرساز در البرز ضرورت دارد، خیرین نیک‌اندیش به عضویت انجمن اولیا و مربیان مدارس خیرساز استان درآیند.

این مسئول به مشکل نبود زمین برای ساخت مدرسه به‌ویژه در کرج پرداخت و خواستار آماده‌سازی زمینه مناسب خدمت برای مشارکت خیرین در امر مقدس مدرسه‌سازی در این استان شد.

اسپرورین بیان کرد: یکی از دلایل اصلی کمبود فضاهای آموزشی در البرز، مهاجرت است؛ به‌گونه‌ای که سالانه حداقل ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی این استان اضافه می‌شود. در البرز خیرین مدرسه‌سازی وجود دارند که حدود یک سال از انتظار آن‌ها برای تأمین زمین مدرسه می‌گذرد.

انتهای پیام

captcha