تسلیت حزب‌الله به مناسبت درگذشت عالم برجسته لبنانی
کد خبر: 3841765
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

تسلیت حزب‌الله به مناسبت درگذشت عالم برجسته لبنانی

گروه بین‌الملل ـ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای درگذشت علامه شیخ حسین کورانی، از علمای برجسته شیعه این کشور، را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، در بیانیه حزب‌الله آمده است: علامه مجاهد شیخ حسین کورانی پس از عمری جهاد، فداکاری و ایثار، دعوت حق را لبیک گفت.

حزب‌الله تأکید کرد: شیخ حسین کورانی از همان روزهای نخست تأسیس حزب‌الله از مؤسسین و عضو شورای رهبری آن بود و مسئولیت‌های محوری در حمایت از مقاومت اسلامی و زمینه‌های فرهنگی، تبلیغی و تربیتی را در این جنبش مقاوم برعهده داشت.

در این بیانیه آمده است: حزب‌الله لبنان برادری بزرگوار، عزیز و مقاوم و از شخصیت‌های استوار و ثابت‌قدم را در خط جهاد و مقاومت از دست داد و ما این مصیبت را به خانواده شریف ایشان و همه مؤمنان تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای وی رحمت و رضوان و محشور شدن با رسول الله(ص)، ائمه اطهار(ع) و شهدا را مسئلت می‌کنیم.

یادآور می‌شود شیخ حسین کورانی از علمای برجسته شیعه لبنان و از افراد مؤثر در تشکیل مقاومت اسلامی لبنان، شامگاه پنجشنبه، 21 شهریورماه، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

وی دروس حوزوی خود را از حوزه علمیه نجف آغاز کرد و سپس در قم تحصیلاتش را ادامه داد. شیخ حسین کورانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدتی مدیریت رادیو عربی شهر اهواز را برعهده داشت و پس از راه‌اندازی رادیو عربی در تهران، مدتی در قسمت رادیو عربی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت بود.

وی پس از بازگشت به لبنان در حوزه امام المنتظر(عج) شهر بعلبک به تدریس زبان فارسی مشغول شد و همزمان مرکز اسلامی را در لبنان و با هدف نشر فرهنگ اصیل اسلامی راه‌اندازی کرد و به صورت ماهانه فعالیت‌های تبلیغی خود را در مجله «شعائر» در سطح لبنان منتشر می کرد.

شیخ حسین کورانی از چهره‌های مؤثر در تشکیل حزب‌الله لبنان و همچنین از یاران انقلاب اسلامی در لبنان به شمار می‌رفت که علاوه بر عضویت در شورای رهبری حزب‌الله، مسئولیت‌های مرکزی متعددی را در زمینه‌های فرهنگی، تبلیغی و تربیتی در این جنبش مقاوم برعهده داشت.

انتهای پیام
captcha