برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم در کانون‌های مساجد همدان
کد خبر: 3842262
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم در کانون‌های مساجد همدان

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همدان گفت: مراسم عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) همزمان با دهه دوم محرم همراه با سخنرانی و مرثیه‌سرایی در کانون‌های مساجد استان در حال اجراست.

برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم در کانون‌های مساجد همدانحمیدرضا ناهیدی‌فرد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: مراسم عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) همزمان با دهه دوم محرم همراه با سخنرانی و مرثیه‌سرایی در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری با هدف ترویج فرهنگ غنی عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین‌(ع) اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر عزاداری سید و سالار شهیدان‌(ع) و یاران باوفایشان، طرح «تلاوت نور» نیز در مساجد استان اجرا می‌شود.

ناهیدی‌فرد بیان کرد: تبیین ابعاد مختلف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع)، ترویج فرهنگ عاشورا، تبیین سبک زندگی اهل بیت‌(ع) و اهمیت عزاداری برای حضرت سیدالشهدا‌(ع) از جمله اهداف و رویکردهای مورد توجه در برنامه کانون‌ها در دهه دوم ماه محرم است.

وی گفت: امیدواریم همه ما با شرکت در مراسم‌ عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) بر معرفت خود افزوده و پیرو واقعی آن حضرت در زندگی باشند و ارزش‌های اخلاقی و دینی که امام حسین‌(ع) در واقعه کربلا به همه ما آموختند را در خود تقویت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با بیان اینکه از ۵۷۰ کانون فرهنگی و هنری استان، ۵۲۳ کانون فرهنگی و هنری در سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌ شده است، گفت: از این تعداد ۲۵۹ کانون روستایی و ۲۶۴ کانون شهری است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر به‌عنوان عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری نیز، در سامانه بچه‌های مسجد ثبت نام کرده‌اند که از ۵۲۳ کانون ثبت‌شده، ۲۹۱ کانون مجهز به کتابخانه است.

انتهای پیام

captcha