کسب رتبه نخست تویسرکان در تعداد عضویت در کتابخانه‌ها
کد خبر: 3842380
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

کسب رتبه نخست تویسرکان در تعداد عضویت در کتابخانه‌ها

گروه فرهنگی ـ رئیس کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با اشاره به فعالیت ۸ کتابخانه عمومی شهری و روستایی در این شهرستان از عضویت ۶ هزار و ۳۰۶ نفر در این کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: کسب رتبه نخست در حوزه تعداد عضویت با توجه به جمعیت در استان متعلق به تویسرکان است.

کسب رتبه نخست تویسرکان در تعداد عضویت در کتابخانه‌هابه گزارش ایکنا از همدان؛ مهدی کریمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان، امروز 24 شهریورماه، در انجمن کتابخانه‌های عمومی به فعالیت ۸ کتابخانه عمومی شهری و روستایی در تویسرکان اشاره کرد و گفت: کتابخانه «عترت» در تویسرکان تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان همدان و در غرب کشور است.
وی از عضویت۶ هزارو ۳۰۶نفر در ۸ کتابخانه عمومی شهری و روستایی خبر داد و افزود: کسب رتبه نخست در حوزه تعداد عضویت با توجه به جمعیت در استان متعلق به تویسرکان است.
کریمی گفت: میزان اعتبار مصوب کمیته برنامه‌ریزی امسال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی مبلغ ۵۰ میلیون تومان است در حالی که اعتبار مصوب سال گذشته ۱۲۰ میلیون تومان بود اما تنها ۲۰ میلیون تومان تخصیص یافت.
وی به توزیع بیش از ۵۰۰ جلد کتاب و ۴۵۰ مجله در ایستگاه‌های مطالعه شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۶۹جلد کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۴۱۶جلد بوده است.
وی از آماده سازی بستر دسترسی رایگان به بزرگترین بانک مقالات و بانک علوم اسلامی و انسانی پایگاه‌ مجلات تخصصی "نورمگز" در کتابخانه شهید مدنی و میررضی خبر داد و افزود: نشست های کتاب خوان، مسابقه نقاشی، جمع خوانی، قصه گویی، نمایشگاه کتاب، کلاس کاردستی و نمایشنامه‌خوانی از برنامه های فرهنگی این نهاد است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با بیان اینکه ساخت کتابخانه استاندارد برای تویسرکان یک ضرورت است گفت: اداره کتابخانه ها نیازمند کمک نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری برای رفع مشکل فضای اطراف کتابخانه عترت است و از انجا که کتابخانه عترت ویژه کودکان و نوجوانان است باید از آرامش و امنیت کافی برخوردار باشد.
وی به پیگیری ساخت کتابخانه برای شهرک قائم(ع) با توجه به جمعیت آن اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهر سازی زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در این شهرک برای احداث کتابخانه را یک سال پیش واگذار کردند که پیگیری های مستمر برای تملک این زمین انجام می شود.
در ادامه سید رسول حسینی فرماندار تویسرکان در رابطه با احداث کتابخانه شهرک قائم(ع) گفت: مشکل زمین برای احداث این کتابخانه نیز قابل حل است که این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وی همچنین با تاکید بر ساماندهی فضای اطراف کتابخانه عترت به روند رو به رشد عضویت در کتابخانه های تویسرکان اشاره کرد و گفت: کسب جایگاه اول در استان در عضویت و رشد ۵۸ درصدی شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی در تویسرکان نشان از علاقمندی این شهرستان به کتاب و کتابخوانی دارد.
حسینی در پایان از عملکرد شهرداری تویسرکان تقدیر کرد و بیان داشت: شهرداری‌های سرکان و فرسفج نیز در پرداخت سهم نیم درصدی خود به اداره کتابخانه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
انتهای پیام

captcha