امیدواریم در اصفهان شاهد استقبال مردمی از مسابقات قرآن باشیم
کد خبر: 3842471
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
مدیرعامل مجموعه قرآنی ثامن الائمه(ع) اصفهان:

امیدواریم در اصفهان شاهد استقبال مردمی از مسابقات قرآن باشیم

گروه مسابقات ــ مسعود ابوطالبی‌اصفهانی با اشاره به میزبانی این استان از مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن گفت: رویکردهای سنتی و اصالت دینی و فرهنگی اصفهان و دریافت عناوین مختلف قرآنی در سنوات قبل، باعث شده که سطح توقعات برای برگزاری مسابقات در این شهر بالا باشد.

سطح توقعات برای برپایی مسابقات قرآن در اصفهان بالا استمرحله پایانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه مهرماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برپا می‌شود، در همین راستا مسعود ابوطالبی‌اصفهانی، مدیرعامل مجموعه قرآنی ثامن الائمه(ع) با خبرنگار ایکنا به گفت‌وگو پرداخت. وی گفت: مسابقات قرآن کریم به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی تبلیغ و ترویج از جایگاه بالایی برخوردار است و اصفهان با داشتن حفّاظ و قراء خوب و گروه‌های تواشیح یکی از پایگاه‌های اصلی قرآن در کشور است. این مسئله موجب می‌شود توقع فعالان قرآنی در کشور را بالا ببرد.

مدیرعامل مجموعه ثامن الائمه(ع) با بیان تاثیرات مثبت مسابقات قرآن در تشویق جوانان و نوجوانان، به راهکارهایی درباره استفاده بهتر از فرصت مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: در ابتدا باید سعی شود اوقاف و سایر دستگاه‌های کمک‌کننده در برگزاری مسابقات، جوانان را پای رحل قرآن آورند و با توجه به ظرفیت شروع سال تحصیلی این امکان فراهم است که جوانان بیشتری از مسابقات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که دست‌اندرکاران مسابقات آن روحیه جهادی و انقلابی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، مد نظر قرار دهند، زیرا کادر مرکزی پایه اصلی اجرایی مسابقات هستند و لذا اولین توصیه این است که با دل و با اخلاص معنوی وارد این فضا شوند؛ چرا که خداوند نگاه خیر به این کار می‌کند و به طور حتم برجسته شده و تأثیرگذار است.

ابوطالبی‌اصفهانی با تاکید بر اهمیت جذب و درگیر کردن جوانان با مسابقات تصریح کرد: با توجه به این که مرحله نهایی مسابقات در اصفهان برگزار می شود(مرحله اول مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن ماه گذشته در قم برگزار شد.)، لذا همه شرکت‌کنندگان در این مرحله قوی هستند و جزء بهترین های کشور محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: از اقداماتی که در گذشته انجام می‌دادند، برگزاری محافل در سطح شهر بود، علاوه بر آن با توجه به این که همه نمی‌توانند از شهرستان‌ها در مسابقات حضور پیدا کنند، لذا پیشنهاد می‌شود از شبکه اصفهان مسابقات به صورت زنده پخش شود.

ابوطالبی بهره‌گیری از فضاسازی شهری و استفاده از المان‌های شهری و نمادهای قرآنی در اماکن مهم شهر را در ایجاد حال و هوای قرآنی موثر دانست و افزود: تلفیق قرآن با ایام محرم نیز این فرصت را ایجاد می‌کند که از پتانسیل هیئت‌های مذهبی استفاده شود و حتی برای هیئت‌های مذهبی امتیازاتی در این باره قائل شد.

وی همچنین موضوع آموزش و پیش‌نیازهای آن را برای ارتقای جایگاه قرآن مهم عنوان کرد و گفت: بحث آموزش، پیش‌نیازهایی دارد که در وهله اول تبلیغ و ترویج است و برای این که آموزش خوب داشته باشیم، قبل از آن باید تبلیغ و ترویج درستی داشته باشیم.

ابوطالبی اضافه کرد: فضای خراب فرهنگی و فضای مجازی مخرب، قدرت تفکر را از جوان و نوجوان گرفته و این شرایط موجب شده کمتر به طرف برنامه‌های قرآنی سوق پیدا کنند، لذا مسابقات به عنوان شاخه اصلی بحث تبلیغ و ترویج می تواند، ملجأ و امکانی باشد که جوانان برای آموزش تشویق شوند.

وی برنامه‌ریزی برای جذب و استفاده از شیوه‌های جدید آموزشی را برای تقویت روحیه قرآنی مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از روش‌های جوان‌پسند با بهره‌گیری از ابزار ارتباطی روز، حسن خلق، زیباسازی و فضاسازی موسسات قرآنی، استفاده از مربیان و کادر آموزشی قوی، موجب جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

انتهای پیام

captcha