همدان؛ بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی دانشگاه پیام‌نور
کد خبر: 3843111
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

همدان؛ بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی دانشگاه پیام‌نور

گروه فرهنگی _ رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی برای چهارمین سال متوالی دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی به دانشگاه پیام‌نور استان همدان واگذار شد، بیان کرد: دانشگاه پیام‌نور استان بیشترین شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی را تاکنون داشته است.

همدان؛ بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی دانشگاه پیام‌نور /ثبت‌نام مقطع کارشناسی ارشد به صورت فراگیر آغاز می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، صفی‌الله صفایی، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان، امروز 27 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر در کشور 430 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های پیام‌نور مشغول به تحصیل هستند.
وی با تاکید بر فعالیت 500 واحد مرکز در سطح کشور و 40 نمایندگی در خارج از کشور، افزود: در حال حاضر 4 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های پیام‌نور مشغول به تدریس و فعالیت‌های پژوهشی هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام‌نور همدان دارای 14 واحد مرکز است، عنوان کرد: 12 هزار و 358 دانشجو در مقطع کارشناسی و هزار و 400 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور استان مشغول به تحصیل هستند.

صفایی یادآور شد: تعداد رشته محل‌های مقطع کارشناسی 263 رشته و در مقطع کارشناسی ارشد 43 رشته است، که شایان ذکر است امسال رشته فیزیک نیز در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی افزود شده‌است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 120 عضو هیأت علمی به صورت مربی، استادیار و دانشیار در دانشگاه پیام‌نور استان همدان مشغول به تدریس و انجام فعالیت پژوهشی هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان تأکید کرد: کلاس‌های دانشگاه پیام‌نور نسبت به کلاس‌های روزانه کمتر است و دانشجویان زمان بیشتری دارند بنابراین دانشگاه پیام‌نور در حوزه فرهنگی نسبت به دانشگاه‌های دولتی و آزاد بسیار فعال‌تر است.

صفایی با بیان اینکه در جشنواره رویش که توسط وزارت علوم برگزار شد کانون هلال‌احمر همدان در بین 68 دانشگاه دولتی رتبه برتر را کسب کرد، افزود: کسب رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حسابداری توسط دانشجوی واحد مرکز کبودرآهنگ و انتخاب دانشجوی مرکزاسدآباد به عنوان بهترین بازیکن در مسابقات بسکتبال سه نفره جهان از دیگر افتخارات دانشگاه پیام نور استان است.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام‌نور استان 34 انجمن علمی، 27 کانون دانشجویی و 11 نشریه فعال است، خاطرنشان کرد: نشریه علمی تخصصی انجمن علمی صنایع غذایی به عنوان اثر برگزیده در نشریات دانشگاه‌های سراسری کشور شده است .

صفایی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی برای چهارمین سال متوالی دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی به دانشگاه پیام‌نور استان همدان واگذار شد، بیان کرد: دانشگاه پیام‌نور استان بیشترین شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی را تاکنون داشته است.

وی بیان کرد: در فصل بهار دومین همایش پژوهش‌های کاربردی در والیبال با همکاری فدارسیون والیبال کشور در پیام‌نور همدان برگزار شد، چراکه دانشگاه پیام‌نور استان از نظر کیفی جز دانشگاه‌های خوب کشور است.

صفایی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام‌نور استان اخیرا آموزش‌های آزاد را نیز راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی آزاد DBA و MBA توسط دانشگاه‌ پیام‌نور استان برگزار می‌شود که این دوره‌ها برای مدیران، رؤسای ادارت و عموم مردم قابل استفاده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه دبیرخانه انجمن صنفی کارآفرینان در مرکز همدان افتتاح شده است، گفت: 20 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور از طریق وزارت علوم و سازمان سنجش و 80 درصد دیگر از طریق ثبت نام در دانشگاه ها جذب می‌شوند.

صفایی خاطر نشان کرد: متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام‌نور استان تا 28 شهریورماه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش بدون کنکور با ارائه سوابق تحصیلی و شرط معدل برای تحصیل در دانشگاه پیام‌نور ثبت‌نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه از دیگر ویژگی‌های دانشگاه پیام‌نور این است که دانشجویان می‌توانند همزمان در دو رشته تحصیل کنند، ابراز کرد: حضور در کلاس‌های دانشگاه پیام‌نور اختیاری است و این مزیت فرصتی مناسب برای تحصیل سربازان و شاغلان است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به اینکه ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد به صورت فراگیر از 15 شروع می‌شود، تأکید کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌های انصار، صادرات و قرض‌الحسنه مهرایران وام‌هایی به دانشجویان به دانشجویان اعطا می‌شود و بانک صادرات 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور در نظر گرفته است.

صفایی با بیان اینکه سامانه( پیام من) که اولین و تنها سامانه رسمی برای تعامل سریع و راحت پیام‌نوری‌ها با یکدیگر راه‌اندازی شده است، گفت: در این سامانه دانشجویان، کارکنان و اساتید عضو هستند، در این نرم افزار امکان دسترسی به اعلام نتایج، برنامه‌های کلاسی، شماره‌های صندلی دانشجویان، ارتباط دانشجو با کارمند و اساتید وجود دارد و لازم نیست که دانشجو برای هر اقدامی به دانشگاه مراجعه کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان تأکید کرد: دانشجویان فعال حوزه قرآنی اگر حافظ قرآن باشند بانک صادرات تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات با سود 1.4 درصد به این دانشجویان اعطا می‌کند.

صفایی اظهار کرد: در حوزه آموزش دانشگاه پیام‌نور امکانی فراهم کرده که دانشجویانی که عدم مراجعه دارند یعنی دانشجویی یک ترم ثبت‌نام کرده اما دیگر شرکت نکرده است به شرط ثبت‌نام در ترم جدید همه بدهی های قبلی دانشجویان بخشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام‌نور استان همدان 2 مرکز رشد در ملایر و تویسرکان و دو مرکز نوآوری در شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند فعال است، افزود: در همدان نیز محل مرکز رشد آماده و جایابی و دستگاه‌ها خریداری شده و به زودی این مرکز نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه در دانشگاه پیام‌نور استان سال گذشته 4 ایده پارک برگزار شد، گفت: قدم خوبی برای ارتباط صنعت و دانشگاه برداشتیم و برای اولین بار ایده پارک با همکاری صنعت یعنی شرکت غذایی سحر برگزار شد و فرد صاحب ایده برتر در شرکت سحر جذب شد.

صفایی با تأکید بر اینکه در دانشگاه پیام‌نور استان 12 شرکت فناوری و 11 هسته کارآفرینی فعال است، بیان کرد: مرکز ملایر به مرحله تجاری رسیده و سال گذشته این مرکز یک میلیارد و 70 هزار تومان فروش داشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه گاهی مواقع پیام‌هایی از سوی موسسات مبنی بر ثبت‌نام فراگیر پیام‌نور ارسال می‌شود، ابراز کرد: ثبت‌نام فراگیر پیام‌نور در مقطع ارشد فقط در سایت سازمان سنجش قابل قبول است و این موسسات مجوز قانونی ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه در برخی از واحدهای کوچک نظیر دمق، قهاوند، قروه درجزین، صالح‌آباد و لالجین تعداد دانشجو بسیار کمتر و هزینه ها بیشتر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه نهاد و نمادی فرهنگی برای شهرها سعی شده تا جایی که امکان دارد با کمک مراکز دیگر این واحدها سرپا بمانند.

صفایی با اشاره به اینکه 64 درصد از دانشجویان خانم هستند، اظهار کرد: تمام دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور در مقطع کارشناسی بومی هستند و از زمان تأسیس تاکنون بیش از 41 هزار نفر از دانشگاه پیام نور استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.
انتهای پیام

captcha