تربیت ۸۰ حافظ قرآن در مؤسسه خورشید بی نشان
کد خبر: 3843531
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
نگاهی بر فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن ناجا؛

تربیت ۸۰ حافظ قرآن در مؤسسه خورشید بی نشان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ حافظ ۱ جزء تا ۳۰ جزء در این مجموعه تربیت شده‌اند.

تربیت 80 حافظ قرآن در موسسه خورشید بی نشانحجت‌الاسلام محمدصادق جوشقانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: دارالقرآن امام علی(ع) به‌صورت تخصصی در طول سال مجری برنامه‌های مختلفی در حوزه قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه دارالقرآن امام علی(ع) با همکاری ناجا و تبلیغات اسلامی استان 12 سالی است که به‌صورت تخصصی در حوزه قرآن فعالیت دارد، گفت: این مجموعه قرآنی 3.5 سالی است که با مؤسسه «خورشید بی‌نشان» همکاری دارد.

جوشقانی با بیان اینکه مؤسسه خورشید بی‌نشان در کنار آموزش‌های قرآنی خود ویژه عموم، خانواده ناجا را نیز به‌صورت رایگان پوشش می‌دهد، اضافه کرد: کلاس‌های قرآنی در این مجموعه در 6 سطح روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، حفظ و صوت و لحن آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان قرآنی این مجموعه کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستند، ادامه داد: آمار قرآن‌آموزان دارالقرآن امام علی(ع) در فصل تابستان افزایش می‌یابد که به‌طور متوسط حدود 150 پوینده قرآنی در این مجموعه مشغول به گذراندن دوره‌ها می‌شوند.

رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی همدان با بیان اینکه کلاس‌های مهدویت در حوزه عترت نیز امسال به مجموعه دوره‌های آموزشی این مرکز قرآنی اضافه شده است، گفت: این مجموعه از ابتدای سال موفق به برگزاری چندین دوره مهدویت شده که استقبال بزرگسالان از این دوره بسیار خوب بوده است.

جوشقانی ادامه داد: کلاس‌های حفظ نیز در سه بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان فعال است که در بخش اول، کودکان به حفظ جز 30 قرآن کریم و سوره‌های کوچک می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در این مجموعه بیش از 5 حافظ کل و حافظ بالای 20 جزء قرآن وجود دارد، ادامه داد: کلاس‌های حفظ نوجوانان با حفظ 4 جزء قرآن و بالاتر و حفظ بزرگسالان نیز تا حفظ 8 جزء و بیشتر پیش می‌رود.

جوشقانی اضافه کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن، نقطه توجه ناجا استان بر روی تربیت حفاظ بیشتر است که در این راستا از ابتدای سال جاری تا‌کنون 80 حافظ 1 جزء تا 30 جزء در این مجموعه تربیت شده است.

وی اشاره‌‌ای به افتخارات قرآنی جامعه قرآنی خورشید بی‌نشان داشت و گفت: اعزام 6 نفر از خانواده ناجا به مسابقات ملی قرآن در رشته‌های مفاهیم و حفظ در بخش بزرگسالان و کسب 2 رتبه برتر استانی در مسابقات قرآنی اوقاف در رشته ترتیل از دیگر افتخارات دارالقرآن است.

رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی همدان با بیان اینکه استقبال از کلاس‌های حفظ خوب است، گفت: در دوره‌های حفظ قرآن در کنار حفظ آیات معانی و مفاهیم آیات نیز به پویندگان قرآن آموزش داده می‌شود.

فعالیت مهد قرآنی خورشید بی‌نشان

جوشقانی گفت: مهد قرآنی خورشید بی‌نشان ویژه گروه سنی 4 تا 6 سال یکی دیگر از بخش‌های این مجموعه است که همواره در طول سال با روش‌های خلاقانه همراه با بازی و سرگرمی قرآن را به کودکان آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مهد قرآنی این مجموعه 3 روز در طول هفته فعال است، گفت: مهد قرآنی خردسالان و کودکان در قالب کلاس‌های 15 نفره تشکیل می‌شود که در صورت افزایش آمار ثبت نام کنندگان به دو کلاس ارتقا می‌یابد.

رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی همدان گفت: این مجموعه علاوه بر فعالیت در حوزه قرآن و عترت، کلاس‌های ریاضی، هوش، چرتکه، آموزش زبان و فعالیت‌های فرهنگی را نیز در فهرست کاری خود دارد که استقبال نوجوانان و جوانان از این دوره‌ها خوب است.

جوشقانی با بیان اینکه 7 مربی با این مجموعه همکاری دارند، بیان کرد: این مربیان در بخش‌های حفظ، مهدویت، چرتکه، روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و تجوید فعالیت دارند، گفتنی است پس از پایان هر دوره و اخذ آزمون به پذیرفته‌شدگان مدرک معتبر از سوی تبلیغات اسلامی استان اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی و آموزشی این مجموعه ویژه خانواده ناجا رایگان و از آحاد مردم نیز هزینه ناچیزی دریافت می‌شود، افزود: یکی از مشکلات این مجموعه مباحث مالی است، دارالقرآن در پرداخت حقوق و حق‌الزحمه مرببان قرآنی با مشکلاتی روبه‌رو است.

رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی همدان گفت: با وجود تبلیغات گسترده در جهت جذب مخاطبان قرآنی به این مجموعه، آمار قرآن‌آموزان دارالقرآن امسال نسبت به سال گذشته خود کاهش چشمگیری داشته است که این نیز بی‌ارتباط با فضای فرهنگی امروز جامعه که با بمبارانی از تهاجمات فرهنگی دشمن روبه‌رو است، نیست.

انتهای پیام

captcha