اعلام ویژه‌برنامه‌های اربعینی معاونت قرآن وزارت ارشاد
کد خبر: 3844210
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
خدمتکار خبر داد:

اعلام ویژه‌برنامه‌های اربعینی معاونت قرآن وزارت ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور ارتباطات و ساماندهی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد از برگزاری سه ویژه‌برنامه برای ایام اربعین در این معاونت خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری همایش،‌ مسابقه کتاب‌‌خوانی و نمایشگاه عکس خواهد بود.

ویژه‌برنامه‌های معاونت قرآنی وزارت ارشاد برای ایام اربعین

مرتضی خدمتکار، مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ به مأموریت‌ها و وظایف این معاونت در حوزه عترت اشاره کرد و گفت: در همین راستا به صورت ویژه برای ایام اربعین سرور و سالار شهیدان سه ویژه برنامه تدارک دیده شده است.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، که در قالب مشارکت با ستاد اربعین و دانشگاه رضوی مشهد برگزار می‌شود، برگزاری همایش علمی «پیام‌های جهانی اربعین» خواهد بود. فراخوان مقاله و مقدمات این کار صورت گرفته و در حال حاضر در مرحله ارزیابی آثار علمی دریافت شده هستیم. پنجشنبه هفته جاری نیز مراسم اختتامیه این همایش و معرفی آثار برگزیده در مشهد مقدس و در دانشگاه رضوی برگزار خواهد شد.

خدمتکار دومین ویژه برنامه این معاونت برای ایام اربعین را برگزاری مسابقه کتابخوانی اربعین با عنوان «اشک‌ها و عبرت‌ها» بیان  و تصریح کرد: این مسابقه به صورت عمومی برای همه علاقه‌مندان طراحی شده و طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات این مسابقه منتشر خواهد شد.

وی اظهار کرد: محوریت مسابقه اشک‌ها و عبرت‌ها، کتاب «پس از 50 سال» اثر ارزشمند مرحوم سیدجعفر شهیدی است که معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بدون همکاری هیچ دستگاهی آن را برگزار می‌کند. همه علاقه‌مندان می‌توانند در سامانه این مسابقه، که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، ثبت‌نام کنند. جوایز ویژه‌ای هم برای نفرات برگزیده پیش‌بینی شده و آزمون نهایی و اعطای جوایز نیز برای بعد از اربعین است.

مشاور ارتباطات و ساماندهی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد برپایی چهار نمایشگاه عکس اربعین در چهار نقطه را سومین ویژه‌برنامه این معاونت در ایام اربعین معرفی کرد و گفت: انتخاب آثار، آماده‌سازی آثار نمایشگاهی و حمایت از برگزاری آن کاملاً بر عهده معاونت است و ادارات کل در استان خوزستان، ایلام و تهران مجری این کار هستند.

خدمتکار در مورد مکان‌های برپایی این نمایشگاه‌ها گفت: این نمایشگاه‌ها در مرز چذابه، مرز شلمچه، ‌مرز مهران و شهر تهران برپا می‌شود. محل برپایی نمایشگاه در شهر تهران در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان خواهد بود. این نمایشگاه در ایام منتهی به اربعین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha