ایجاد صلح و آشتی بین جوامع در مسیر جاده ابریشم
کد خبر: 3844246
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
از اهداف برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم؛

ایجاد صلح و آشتی بین جوامع در مسیر جاده ابریشم

گروه اجتماعی ــ رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو گفت: در یونسکو هدفمان این است تا جوامع محلی در مسیر جاده ابریشم را در عصر جهانی شدن کنار هم قرار داده و امکان صلح و آشتی این ملل مختلف را مهیا سازیم.

ایجاد صلح و آشتی در بین جوامع در مسیر جاده ابریشمبه گزارش ایکنا از همدان، ستوان ستکفسکی، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو امروز، 1 مهرماه در افتتاحیه اجلاس جهانی راه ابریشم، اظهار کرد: خروجی‌ اصلی این نشست‌ها تقویت گفت‌و‌گوی فرهنگی میان ادیان و مفاهمه متقابل در کشورهای در مسیر جاده ابریشم است که اولویت اصلی این اجلاس خواهد بود.

وی بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز در همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور ایران شاهد برگزاری این اجلاس جهانی هستیم.

وی با اشاره به حضور کارشناسان جهانی جاده ابریشم در این اجلاس، گفت: ارزش جاده ابریشم در تبادل فرهنگی و دانش در قاره‌های مختلف است و در یونسکو هدفمان این است تا جوامع محلی در مسیر جاده ابریشم را در عصر جهانی شدن کنار هم قرار داده و امکان صلح و آشتی این ملل مختلف را مهیا سازیم.

ستکفسکی افزود: ترویج تبادلات فرهنگی بین کشورها از دستاوردهای اجلاس جهانی گردشگری است بدین سان خروجی‌های اصلی این نشست‌ها شامل تقویت گفت‌و‌گوی فرهنگی میان ادیان و مفاهمه متقابل در کشورهای در مسیر جاده ابریشم است.

وی ادامه داد: زمینه برخط جاده ابریشم برای گفت‌و‌گو و توسعه گردشگری کشورهای در مسیر جاده ابریشم ایجاد خواهد شد و همچنین برآنیم تا طرحی برای ثبت سایت‌های در مسیر جاده‌ ابریشم داشته باشیم و این آثار را به ثبت جهانی برسانیم.

ستفکفسکی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته هماهنگی بین دولتی به‌صورت سالانه بیان کرد: برگزاری این رویداد جهانی در کشور ایران رویدادی بسیار مبارک است. برانیم تا تقویت مشارکت‌های این کشورها را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم در مسیر توسعه پایدار و گردشگری مبتنی بر میراث فرهنگی این کشورها گام برداریم.

وی به برگزاری دو رویداد جهانی دیگر اشاره کرد و گفت: دومین اجلاس تخصصی در خصوص ادیان و معنویت در راستای اطلس تعاملی یونسکو در کشورهای در مسیر جاده ابریشم یکی از این رویدادهاست از سویی شاهد برگزاری کنفرانس بین ادیان کشورهای در امتداد جاده ابریشم نیز خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha