اجلاس راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشد
کد خبر: 3844620
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

اجلاس راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشد

گروه اجتماعی ـ دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم با بیان اینکه امیدواریم نشست‌های اجلاس جهانی راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشد و از پتانسیل نشست‌های این‌چنینی بهره ببریم، گفت: ظرفیت آثار تاریخی همدان مانند هگمتانه و غار علیصدر بالاست.

اجلاس راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشدبه گزارش ایکنا از همدان، حسن محمدی دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم٬ امروز ۲ مهرماه، در ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم، اظهار کرد: در این اجلاس مباحث تخصصی ارائه خواهد شد که امیدواریم راهگشای ادامه مجموعه فعالیت‌های تخصصی باشد و امیدواریم احیای جاده ابریشم آنطور که انتظار می رود پیش برود.
دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با بیش از 1800 جاذبه تاریخی و اسناد مثبته فراوان این واقعیت را مورد تاکید قرار می‌دهد که همدان در مسیر جاده ابریشم و مسیر قدیم راه شاهی قرار داشته است، گفت: همدان به واسطه این امتیاز طی بیش از 4 هزار سال با مراودات تجاری فعالیت داشته است.
محمدی با بیان اینکه از 1800 اثر تاریخی در استان همدان 1060 اثر ثبت ملی شده است، گفت: تقاضا داریم با توجه به فرصت نشست جهانی راه ابریشم راهکارهایی ارائه شود تا به ثبت جهانی یکی از آثار همدان بپردازیم و به آن دست پیداکنیم.
دبیر اجرایی اجلاس جهانی راه ابریشم با بیان اینکه امیدواریم نشست‌های اجلاس جهانی راه ابریشم در ثبت جهانی آثار همدان راهگشا باشد و از پتانسیل نشست‌های این‌چنینی بهره ببریم، گفت: ظرفیت آثار تاریخی همدان مانند هگمتانه و غار علیصدر بالاست و امیدواریم فرصتی فراهم شود تا از دستاوردهای این نشست بهره‌مند شویم.
وی اضافه کرد: امیدوارم که دیدار از همدان با تمام جاذبه‌ها ی آن برای میهمانان اجلاس خوب بوده و هموطنان خود را به سفر به پایتخت گردشگری آسیا و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تشویق کنید.
انتهای پیام

captcha