مومنان برای رفع جهالت و ضلالت جان خویش را فدا کنند
کد خبر: 3844714
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
آیت‌الله سعیدی:

مومنان برای رفع جهالت و ضلالت جان خویش را فدا کنند

گروه اجتماعی ــ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه یکی از زمان‌هایی که سزاوار است که انسان جان خودش را فدا کند زمانی است که بحث ضلالت و جهالت به میان می‌آید، گفت: مومن برای رفع جهالت و نادانی باید پیشرو باشد و جان خود را فدا کند.

سعیدیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) عصر امروز دوم مهرماه در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: ایام اربعین اوج وحدت امت اسلامی را برای اقامه عزای امام حسین(ع) به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به زیارت اربعین امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) جان خویش را فدا کرد تا مردم را از گمراهی و ضلالت نجات دهد، نکته‌ای در این ایثار و فداکاری نهفته و آن این است که آیا جایی هست که انسان متعهد و خویشتن دار جان خویش را فدا کند؟.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: یکی از زمان‌هایی که سزاوار است که انسان جان خودش را فدا کند زمانی است که بحث ضلالت و جهالت به میان می‌آید؛ خون پاک سیدالشهدا در راستای حق طلبی اهدا شد همان گونه که در دفاع مقدس برای حفط میراث اهل بیت(ع) خون‌های بسیاری از جوانان مظلوم تقدیم شد.

سعیدی یادآور شد: مومن برای رفع جهالت و نادانی باید پیشرو باشد و جان خود را فدا کند؛ برای مثال در سوریه افرادی به ظاهر مسلمان در خواب غفلت و جهالت فرو رفته بودند که البته به دست غیرمسلمان هدایت شده بودند و چنین فتنه بزرگی را رقم زدند و لذا در این زمان مجاهدت‌های مسلمانان اثرگذار بود و آتش این فتنه را خاموش کرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه اربعین یکی دیگر از صحنه‌هایی خواهد بود که سزاوار و شایسته است تا همگان در آن حاضر شوند و احیای غدیر، مباهله و اربعین و.. برای حفظ انقلاب بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: امسال بیش از هزار موکب عراقی برای اولین بار به ایران آمده بودند و در دیدار مقام معظم رهبری، ایشان از میزبانی موکب داران عراقی تقدیر و تشکر کردند.

وی گفت: حفظ اربعین در دورانی که حکومتی مثل صدام و حزب بعث در آن جا حاکم بود، به دشواری انجام می‌شد و اگر کسی می‌خواست از اربعین محافظت کند، شهید می‌شد اما اجازه ندادند تا چراغی از عزای امام حسین(ع) خاموش شود و همچنین برای حفظ ایام اربعین نیز مردم عراق بسیار زحمت کشیدند و لذا این فرصت و بستر را غنیمت شماریم.

سعیدی در پایان بر نظارت مستمر و دقت در برنامه ریزی‌های اربعین تاکید کرد و گفت: امسال با توجه به حجم زائرانی که وارد این شهر مقدس خواهند شد، شاهد توجهات و اقدامات بیشتری خواهیم بود. خداوند نمک و برکتی در این خدمت قرار داده‌است که هر کس در این دایره قرار بگیرد در دنیا و آخرت سعادت مند خواهد شد.

انتهای پیام

captcha