برگزاری یادواره شهدای کارگر و کارمند و اصناف در دانشگاه آزاد تویسرکان
کد خبر: 3845179
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶

برگزاری یادواره شهدای کارگر و کارمند و اصناف در دانشگاه آزاد تویسرکان

گروه فرهنگی ـ مراسم یادواره شهدای کارگر و کارمند و اصناف تویسرکان با همت و همکاری دفتر فرهنگ اسلامی واحد تویسرکان، سپاه، اداره صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای کارگر و کارمند و اصناف در دانشگاه آزاد تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، 4 مهرماه، در یادواره شهدای کارگر و کارمند و اصناف در دانشگاه آزاد تویسرکان، گفتمان مسلط بر دنیا را قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به دو دسته تقسیم کرد و خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب گفتمان مسلط بر دنیا تنها بر پایه قدرت و ثروت بنا شده بود. هر کس، هردولت و کشوری که ثروت و قدرت نظامی داشت در دنیا حرفش و نظرش تاثیرگذار بود و مابقی مجبور به اطاعت و همخوانی با سیاست‎های آن بودند اما با وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ گفتمان سومی شکل گرفت و به قدرت رسید که نه وابسته به گفتمان شرق بود و نه زیر سیطره و سایه هژومونی غرب قرار داشت بلکه نقطه مقابل هر دو گفتمان مسلط بر جهان قرار گرفت و ایدئولوژی هر دو گفتمان را به مناظره و تقابل و چاشش کشید.
وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی نه بر پایه زر و زور و تزویر که بر پایه اعتقاد به دین میبن و رهایی‌بخش اسلام‌ناب محمدی(ص) استوار شده بود و معمار بزرگ انقلاب گفتمان مکتبش را بر پایه مبانی اسلام حقیقی استوار کرده بود، به نحوی که قابل جمع زدن با ایدئولوژی لیبرالیسم مسلط بر دنیا نبوده و نیست و در روابط بین‌الملل هم قابل تطابق و تجمیع با گفتمان‌های روز دنیا نبود، گفتمان‌هایی که بر پایه ثروت و قدرت خالی از اخلاق و معنویت بنا شده بودند قابل جمع زدن با مکتبی که برخواسته از اسلام‌ناب و جمهوریت حقیقی پایه گذاری شده بود نبودند وهمین مورد کافی بود تا از همان روزهای نخست پیروزی مرزبندیهای این مکاتب و گفتمان‌ها مشخص شود و به وضوح از هم قابل تفکیک باشند.
دبیرهیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان انحراف و التقاط را دو آفت هر مکتب و گفتمان معرفی کرد و التقاط را بدتر و خطرناک تر از انحراف دانست و گفت: بدان دلیل که در التقاط ظاهر دین و مکتب حفظ می‌شود و فردی که دچار این آفت می‌‍شود خود را در ظاهر پایبند به دین و شرعیات می‌داند در حالی که از درون تغییر کرده و عملاً از خیلی از اصول اساسی دور شده و خلاف ایده‌های مکتب عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه مثلاً فرد التقاطی ظاهر دین مثل عمل به واجبات را انجام می‌دهد و شاید نماز بخواند، روزه بگیرد، در مراسمات محرم و زیارت و... شرکت کند اما دچار رباخواری هم می‌شود و توجیه می‌کند که اینها مسائل اقتصادی روز دنیاست و بحث دین از اقتصاد را جدا می‌کند و در واقع قسمتهایی از دین که بدون هزینه است را می‌پذیرند و بخش‌هایی که لازم است برایش هزینه‌ی جانی و مالی شود را رد می‌کند و این از انحراف هم خطرناکتر و مضرتر است چرا که هم خود را مومن و مسلمان معرفی می‌کند هم با عمل خود به دین ضربه می‌زند و دین و مکتب را بدنام می‌کند.
قائمی با ذکر این نکته که نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران به خاطر ساختن و داشتن تجهیزات نظامی پیشرفته و مدرن و به روز و دستیابی به فن‌آ‌وری ساخت پهباد و ادوات سنگین نظامی نیست، تاکید کرد: اقتدار ایران برخاسته از ایمان و اعتقاد عمیق به اسلام و مذهب تشیع است، الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) در مقابل دنیای زر و زور است که باعث ترس و خشم دشمنان ما از ایران می‌شود.
وی اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری را نقطه قوت ما در مقابل دنیای زور و اسکتبار و دروغ و فریب عنوان کرد و افزود: نامه‌های امام علی (ع) در نهج البلاغه چراغ فراسوی ما در حرکت به سمت جلو و آینده است، مادامی که ما راهنمای زندگی خود را خطبه‌های علی(ع) و نامه‌های آن بزرگوار قرار دهیم نیازی به سند2030 و الگوهای غربی نداریم ما با داشتن نهج البلاغه چه نیازی به اجرای سند 2030 در کشور داریم.
وی در پایان با معرفی «عزت‌مداری و نفی‌سبیل» به عنوان چشم‌انداز آینده ما در روابط بین‌الملل، گفتمان شهدا را گفتمان ترجیح دیگران بر خود دانست که بر عکس لیبرالیسم که خود را بر دیگران مقدم می داند و هدف از زندگی را برخورداری از لذایذ دنیا می‌داند، بیان کرد: ایده لیبرالیسم هیچگونه سنخیتی با چشم انداز ما نه در دنیا و نه در جهان پس از مرگ ندارد و نمی‌تواند الگو و راهنمای ما برای زندگی و رسیدن به سعادت و خوشبختی باشد.
انتهای پیام

captcha