تدابیر شدید امنیتی در مصر در آستانه تظاهرات ضد سیسی
کد خبر: 3845198
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

تدابیر شدید امنیتی در مصر در آستانه تظاهرات ضد سیسی

گروه بین‌الملل ـ تدابیر امنیتی شدیدی در شهرهای مختلف مصر در آستانه تظاهرات میلیونی ضد عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر که قرار است، امروز، 5 مهرماه، برگزار شود، اتخاذ شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، این تظاهرات به درخواست نیروهای سیاسی مخالف داخل و خارج از جمله «محمد علی»، هنرپیشه و تاجر مشهور مقیم اسپانیا و با فراخوان‌های صورت‌گرفته در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش؛ تدابیر امینتی شدیدی در حوالی میدان «التحریر»(آزادی) قاهره که محل اصلی تظاهرکنندگان به شمار می‌رود، اتخاذ شده و دادستان کل مصر نیز بیانیه هشدارآمیزی در این زمینه صادر کرده است.

این در حالی است که نیروهای لباس شخصی نیز به بازرسی تلفن همراه عابران به‌ویژه جوانانی که قصد حرکت به سمت میادین شهرهای بزرگ دارند، اقدام می‌کنند و صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را تفتیش می‌کنند.

همچنین، براساس منابع حقوقی، از جمعه هفته گذشته تاکنون بیش از 2 هزار نفر که بیشتر آن‌ها از جوانان هستند، بازداشت شده‌اند.

در همین راستا، وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست به قانون و نظم عمومی پایبند باشند و اعلام کرد: با قاطعیت با هرگونه تلاشی که ثبات و صلح اجتماعی را برهم بزند، برخورد خواهد کرد.
 
 لازم به ذکر است که استان‌های مختلف مصر از جمله قاهره، جيزه، اسكندريه، غربيه، دقهليه، قليوبيه، بنی سويف، شرقيه و دمیاط، شامگاه جمعه، 29 شهریورماه، شاهد تظاهرات بود به طوری که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه سیسی سردادند و برکناری وی از ریاست جمهوری را خواستار شدند.
 
انتهای پیام
captcha