انجام امور خیر تنها جنبه عبادی ندارد
کد خبر: 3845543
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
آيت‌الله دستغيب:

انجام امور خیر تنها جنبه عبادی ندارد

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: انجام امور خیر تنها جنبه عبادی صِرف ندارد، بلکه در حقیقت با آفات جامعه و آسیب‌های اجتماع مبارزه می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، ۶ مهرماه در مراسم افتتاح ورزشگاه و مجتمع ورزشی خیرساز ماهان در شهرک مهدی‌آباد شیراز گفت: این افتتاح که در نتیجه فداكاری و در جهت منافع مردم انجام می‌شود، بر همه مبارک است، خصوصاً اینكه این بهره برداری همزمان با دو مناسبت ماه محرم، ماه ایثار و فداكاری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان و همچنین در سالگرد آغاز دفاع مقدس انجام شده است.
وی با بیان اینكه انسان هر كاری برای منافع مردم انجام دهد، نزد خداوند ذخیره‌سازی می‌شود، گفت: خداوند در قرآن كریم می فرمایند « مَا عِنْدَكُمْ ینْفَدُ...؛ آنچه پیش شماست تمام مى ‏شود...» (آیه 96 سوره نحل) و در آیه دیگر هم می‌فرماید «... وَأَمَّا مَا ینْفَعُ النَّاسَ فَیمْكُثُ فِی الْأَرْضِ... ولى آنچه به مردم سود مى ‏رساند در زمین [باقى] مى‏ ماند...» (آیه 17 سوره رعد) و اگر هر دو آیه را كنار هم بگذاریم یعنی اینكه ذخیره كردن نزد خداوند همان خدمت در جهت منافع مردم است.
آیت‌الله دستغیب بیان كرد: تأمین منافع مردم، زوایای یک مثلث را در نظام جمهوری اسلامی تشكیل می‌دهد، یک زاویه مسئولان و كارگزاران در ابعاد مختلف هستند و یک زاویه هم حضور مردم ایثارگر و فداكار و زاویه سوم مجامع خیرین می باشند كه در سال‌های متمادی بحمد الهی به اَشكال مختلف از بین همین مردم تشكیل شده است و همه شاهد نتایج مثبت آن بوده و هستیم و اگر این سه با هم تلاش كنند بی تردید به بهترین وجه ، منافع مردم تحصیل خواهد شد البته باید بدانیم این زوایا به هم پیوسته‌اند و همه از یک جنس و سنخند ، مسئولان همان مردم ما هستند و مردم باید احساس مسئولیت كنند و مجامع خیران هم در حقیقت و شاید تعبیر حلقه ارتباطی بین مسئولان و مردم به یك معنا هستند.
رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به ساخت این ورزشگاه گفت: ساخت این پروژه در یك منطقه به یک معنا محروم و از جهات دیگر برخوردار، با ارزش است البته باید بدانیم كه پایه اصلی، استعدادهای درخشانی است كه در این منطقه هستند و اگر چنانچه حق مناطق اینچنینی ادا شده و بدان توجه گرود، آتیه بسیار درخشانی را می‌تواند برای اهالی محترم به ویژه نوجوانان و جوانان منطقه تضمین كند.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه گاهی متأسفانه در اثر بی توجهی، برخی از این استعدادهای بالقوه هدر می‌رود،‌ گفت: به هر حال كاری كه خیر است، تنها جنبه عبادی صِرف ندارد و زمانی كه خیّری لوازم زندگی یک خانواده و یا تحصیل فرزندان آنان و همچنین مسكن و شغل آن‌ها را تامین می نماید، در حقیقت با آفات جامعه مبارزه كرده و افراد اجتماع را در برابر برخی از مسائلی كه تهدید می‌شوند، بیمه می‌‌کند.
آیت‌الله دستغیب، ساخت ورزشگاه را یكی از وسایل مهم در این راستا توصیف كرد و گفت: حتماً باید چنین اقداماتی در اولویت واقع شود تا نیاز ذاتی و اجتماعی جوانان به بهترین وجه تأمین شود.
وی یادآور شد: در روایات اسلامی هم توصیه‌هایی در رابطه با ورزش داریم و هم حتی گاهی حضور امامان معصوم (علیهم السلام) را در ورزشگاه‌های آن زمان می‌بینیم كه در صف تماشاچیان و برای تشویق ورزشكاران حضور پیدا می‌كردندو این اهمیت بسزایی دارد.
رئیس هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: همین مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز با اینكه از زمان تأسیسش زیاد نمی‌گذرد اما كارهای بسیار با اهمیتی انجام داده است و در اثر همین است كه شهرداری و شهرداران محترم همه نواحی و همكاران گرامی ایشان همراهی داشته‌اند.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز در ادامه با اشاره به وضعیت منطقه مهدی‌آباد، گفت:‌ در این منطقه ركن اساسی خود مردم هستند و حضورشان نشانه علاقه آن‌ها به این قبیل اقدامات است و این باعث دلگرمی هم برای مسئولان و هم برای خیران است.
آیت‌الله دستغیب در پایان از جوکار خیر این كار تشكر كرد و گفت: تاکنون ۴۰ مورد كار پربركت توسط مجمع خیران شهرساز و فرهنگ‌ساز انجام شده است كه ایشان ۶ مورد را به نام خودشان ثبت كرده‌اند.
انتهای پیام

captcha