سازمان‌دهی طلاب همدان برای ایفای نقش فرهنگی در ایام اربعین
کد خبر: 3845619
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

سازمان‌دهی طلاب همدان برای ایفای نقش فرهنگی در ایام اربعین

گروه فرهنگی ــ مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امسال طلاب استان و اعزامی از قم برای حضور در اربعین سازمان‌دهی می‌شوند.

سازمان‌دهی طلاب همدان برای ایفای نقش فرهنگی در ایام اربعینحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: امسال بانوان و آقایان طلاب استان و اعزامی از قم و ساکن همدان برای حضور در اربعین سازمان‌دهی می‌شوند.

وی افزود: امسال همزمان با ایام اربعین از طلابی که قصد تشرف به کربلای معلی را دارند در کاروان‌های اعزامی به زیارت اباعبدالله(ع) استفاده می‌شود.

نظیری با بیان اینکه امسال سیاست کمیته فرهنگی اربعین، تشویق مردم به زیارت اباعبدالله(ع) به‌صورت گروهی است، گفت: اگر مردم هر یک از سوی مساجد، سمن‌ها، هیئات مذهبی و ... بتوانند مردم را سازمان‌دهی کرده و در قالب یک گروه تشکیل دهند، طلبه و روحانی کاروان از سوی ما آماده حضور در این مجموعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روحانیان در کاروان نقش تبلیغی ـ فرهنگی خواهند داشت، ادامه داد: این طلاب در کاروان به اقامه نماز جماعت، بیان احکام، فلسفه قیام، پاسخ‌گویی به شبهات و ... خواهند پرداخت.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین ادامه داد: طلابی که در ایام اربعین حسینی قصد تشرف به کربلای معلی را دارند در موکب‌های مستقر استان در خاک عراق و ایستگاه‌های صلواتی داخل استان نیز نقش فرهنگی ـ تبلیغی خواهند داشت.

نظیری با بیان اینکه همزمان با ایام اربعین، از سوی استان 15 موکب در خاک عراق فعال خواهد بود، ادامه داد: کمیته فرهنگی اربعین تلاش خواهد کرد در هر موکب، طلاب بانو و آقا مستقر شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین علاوه بر موکب‌ها، 75 ایستگاه صلواتی نیز در داخل استان از ورودی تا خروجی شهر فعال خواهد بود، بیان کرد: طبق درخواست کمیته فرهنگی اربعین از مسئولان ایستگاه‌های صلواتی، بخشی از فعالیت ایستگاه‌های صلواتی به کار‌های فرهنگی و تبلیغی که روحانیان و طلاب مجری آن هستند اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در این راستا، طلاب و روحانیان مستقر در ایستگاه‌های صلواتی با فعالیت‌های فرهنگی ـ تبلیغی خود همچون اقامه نماز، بیان احکام، فلسفه قیام و ... موجب فعال شدن هر چه بیشتر ایستگاه می‌شوند.

نظیری ادامه داد: همچنین در برخی از این ایستگاه‌ها، تعدادی از طلاب، با اتوبوس زواری که روحانی ندارند همراه خواهند شد و به مأموریت فرهنگی و تبلیغی خود طی یک ساعت خواهند پرداخت و سپس یپاده شده و با اتوبوس کاروان‌های بازگشتی به مبدأ بازمی‌گردند.

وی ادامه داد: ما برای تحقق این مهم و سازمان‌دهی طلاب، نیازمند اعلام آمادگی طلاب هستیم که در این راستا با همکاری حوزه علمیه استان این پیام و موضوع به گوش طلاب داخل و استان قم (ساکن همدان) خواهد رسید.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین با اشاره به اینکه آمار طلاب حاضر در این طرح تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد، ابراز کرد: پس از مشخص شدن تعداد طلاب همکار با کمیته فرهنگی اربعین، دوره آموزشی برای مسئولان فرهنگی ایستگاه‌های صلواتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha