خدمات هلال‌احمر به ۴۲ هزار متأثر از خشکسالی
کد خبر: 3845818
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
رئیس سازمان داوطلبان خبر داد:

خدمات هلال‌احمر به ۴۲ هزار متأثر از خشکسالی

گروه جامعه ــ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اتمام اجرای طرح نذر آب دو در سال جاری، ارزش ریالی مجموع خدمات ارائه شده در این طرح را که به طور کامل از سوی خیرین و داوطلبان تأمین شده است را، پنج میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان و تعداد بهره‌وران را ۴۱ هزار و ۸۰۰ نفر در چهار استان کشور اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، در نشست با اصحاب رسانه به منظور تشریح خدمات هلال احمر در طرح نذر آب دو، با اشاره به اجرای کمپین مقابله با تغییرات اقلیمی از سوی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در شهریورماه سال جاری، گفت: امروز با نوعی آسیب و بحران اقلیمی مواجه هستیم که انسان‌ها با بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی، از بین بردن پوشش گیاهی و... در ایجاد این آسیب، نقش دارند به همین دلیل باید به سمت پیشگیری از حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی حرکت کرده و با مداخله مثبت بیشتر، در کاهش مخاطرات آن نقش داشته باشیم.

نصیری تأکید کرد: جمعیت هلا‌ل‌احمر ایران به‌دلیل بحران ناشی از تغییرات اقلیمی و خشکسالی در کشور که منجر به مهاجرت، تغییر فرهنگ و عدم امنیت می‌شود، از سال گذشته با اجرای طرح نذر آب در حوزه ‌خدمت‌رسانی به افراد و ساکنین مناطق دچار بحران خشکسالی‌ به منظور تثبیت جمعیت، ورود کرده است.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب دو در سه محور درمان، معیشت و ایجاد دسترسی افراد به آب آشامیدنی سالم(تأمین و نصب تانکر ایمن و استاندارد، آبرسانی، راه‌اندازی تصفیه خانه و همچنین احیای قنات در مناطق مختلف) اجرا شد، افزود: در قالب نذر آب دو در چهار استان سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان با توجه به الگو و نیازسنجی انجام شده، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه و علاوه بر آن، اعزام پزشکان نیز براساس همین نیازسنجی انجام شد.

نصیری در ادامه به ورود هلال احمر به بحث معیشت ساکنان مناطق دچار خشکسالی کشور هم اشاره کرد و گفت: با همکاری خیرین در هر منطقه بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم تحریر، تأمین و توزیع شده و علاوه بر این در نذر آب دو با همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر، خدمات آموزشی و فرهنگی به زنان و کودکان نیز ارائه شد.

رئیس سازمان داوطلبان، ارزش ریالی مجموع خدمات جمعیت هلال احمر در طرح نذر آب دو را که به طور کامل از سوی خیرین و داوطلبان تأمین شده،  پنج میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: جمعیت هلا‌ل‌احمر در اجرای نذر آب دو تنها نقش واسط میان داوطلبان و نیازمندان را برعهده داشت و تمام هزینه اجرای طرح از سوی خیرین تأمین شد.

به گفته نصیری، ۲۷۷ پزشک فوق تخصص، متخصص کودکان، دندانپزشک، پیراپزشک و ۱۴۰ نیروی پشتیبان در نذر آب ۲ مشارکت داشته و به ۴۱ هزار و ۸۰۰ نفر خدمات سلامت ارائه شده است. علاوه بر این در نذر آب ۲ که به مدت ۴۰ روز در چهار استان اجرا شده و روز گذشته به پایان رسید، ۸۷۸ تانکر آب به ارزش هفت میلیارد و ۶۱ میلیون ریال تأمین و نصب و ۱۱۵ هزار و ۳۰۰ بطری آب معدنی به ارزش دو میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال میان ساکنان این چهار استان توزیع شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: علاوه بر توزیع ۶۵۰۰ بسته بهداشتی، ۴۸۰۰ بسته غذایی، هفت هزار بسته لوازم تحریر و ۵۲۰۰ اسباب بازی در طرح نذر آب دو، با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوره آموزشی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ دوره فرهنگی نیز ویژه زنان و کودکان این مناطق برگزار شد.

وی با مقایسه نحوه اجرای طرح نذر آب در سال جاری نسبت به اجرای این طرح در سال گذشته گفت: گستره جغرافیایی اجرای طرح نذر آب در سال جاری از یک استان به چهار استان وسعت یافت. همچنین بهره‌گیری از خدمات مؤسسات خیریه، استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت داوطلبی و افزایش طول دوره برگزاری طرح از یک هفته به ۴۰ روز، از دیگر مزایای اجرای طرح در سال جاری بوده است.

نصیری همچنین از اجرای طرح جامع خدمات‌رسانی هلال احمر در تمام استان‌های کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح هر استان در مدت شش ماه با استفاده از ظرفیت خیران، یک منطقه محروم داخل استان را شناسایی کرده و با ارائه خدمات جامع در راستای توانمندسازی همه‌جانبه مردم منطقه اقدام می‌کند.
 
انتهای پیام
captcha