جشن دانش‌آموختگی 150 حافظ قرآن در اردن برگزار شد  
کد خبر: 3845837
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

جشن دانش‌آموختگی 150 حافظ قرآن در اردن برگزار شد  

گروه بین‌الملل ــ جشن دانش‌آموختگی 150 حافظ قرآن کریم امروز، 7 مهرماه، از سوی شورای بین‌المللی خیریه اسلامی در شهر «امان»، پایتخت اردن، برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه اینترنتی «القبس»، در این مراسم که از جمله برنامه‌های طرح آموزش حفظ قرآن «الشفیع» بود، «عزیز الدیحانی»، سفیر کویت در اردن و شماری از مسئولان اردنی و کویتی و همچنین خانواده‌های فارغ‌التحصیلان قرآنی حضور داشتند.
 
الدیحانی در سخنانی ضمن تقدیر از طرح حفظ قرآن الشفیع، این طرح را یکی از پروژه‌های خیریه پیشگام در سطح جهان برشمرد.
 
وی همچنین تلاش‌های دست‌اندرکاران این طرح در راستای نشر علوم قرآنی با استفاده از اساتید و متخصصان نخبه قرآنی را ستود و این اقدامات را موجب بیداری ارزش‌های انسانی در نسل جدید و نهادینه شدن اصول و مبانی دین اسلام در جوانان و نوجوانان دانست.
 
سفیر کویت در اردن به فارغ‌التحصیلان و خانواده‌های آنها به دلیل حفظ کتاب خدا تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این حافظان الگویی خوب برای همسالان خود در جامعه باشند و با تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم، جامعه را بیدار سازند.
 
«بدرالسمیط»، مدیرکل شورای بین‌المللی خیریه اسلامی، نیز توضیح داد: طرح الشفیع موفقیت بسیاری در اردن کسب کرده است و تاکنون 500 دختر و پسر حافظ قرآن با شرکت در این طرح فارغ‌التحصیل شده‌اند. همچنین انتظار می‌رود که بیش از هزار حافظ دیگر نیز از کلاس‌های قرآنی ما فارغ‌التحصیل شوند.
 
وی افزود: طرح الشفیع از سال 2011 با هدف سرپرستی هزار قرآن‌آموز دختر و پسر در سال آغاز به کار کرد و با کمک‌های خیرین توانست طی مدت کوتاهی بیش از 7500 قرآن‌آموز در 25 کشور را تحت پوشش قرار دهد.
 
وی با اشاره به اینکه نتیجه این طرح فارغ‌التحصیلی 3500 قاری قرآن در این کشورها بوده است، هدف از حفظ قرآن را رشد فردی و خانوادگی و اجتماعی انسان‌ها دانست.
 
در طرح آموزش حفظ قرآن «الشفیع»، که به ابتکار شورای بین‌المللی خیریه اسلامی در کشورهای مختلف جهان اجرا می‌شود، با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و رسانه‌های روز، جوانان به سمت حفظ قرآن و فراگیری علوم قرآنی سوق داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha