توزیع بیش از 140 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار در تایباد
کد خبر: 3845908
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

توزیع بیش از 140 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار در تایباد

گروه شهرستان‌ها ــ مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد گفت: همزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جدید بیش از 140 بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار مناطق روستایی و شهری در این شهرستان توزیع شده است.

توزیع بیش از 140 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کم برخوردار در تایباد

آیدا عصمتی، مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این کانون با هدف محرومیت‌زدایی و توجه به نیازهای زنان در مناطق مرزنشین از سال 96 آغاز به کار کرده و تاکنون اقدامات موثری شامل تهیه جهیزیه، کمک‌های تحصیلی، برگزاری کارگاه‌های مشاوره و مهارت‌های همسرداری، مشاوره‌های حقوقی و از همه مهمتر شناسایی بانوان توانمند در روستاها و مناطق حاشیه شهر انجام داده است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های تحصیلی افزود: در شهریورماه کارگروه‌های کانون که متشکل از پنج معاونت شامل اجتماعی، خانواده، فرهنگی، حقوقی و بهداشتی هستند، اقدام به شناسایی خانواده‌های کم برخوردار در مناطق حاشیه شهر کردند که تاکنون از هیچ نهاد حمایتی کمکی دریافت نکرده‌اند.

عصمتی ادامه داد: پس از مراحل شناسایی طی مراسمی با حضور خانواده‌های هدف 140 بسته تحصیلی شامل کیف، دفتر، خودکار، خط کش، پاک کن، مدادرنگی و مداد هرکدام به ارزش یک میلیون و 500 هزار ریال اهدا شد.

وی مطرح کرد: تاکنون برگزاری کارگاه‌های مشاوره کمک بسیاری به بانوانی کرده که هنوز پس از گذشت سال‌ها اسیر تعصبات خاصی هستند و برای آگاهی از حقوق خود هیچ گامی برنداشته‌اند، این آموزش‌ها در تحکیم روابط زناشویی و حفظ خانواده بسیار تاثیرگذار است و سبب حل شدن برخی از اختلافاتی شده که دستخوش همین تعصبات بیهوده است.

مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد گفت: شناسایی زنان توانمند در مناطق روستایی و حاشیه شهر نقش موثری در اشتغال‌زایی دارد و همین امر علتی برای ایجاد کارآفرینی در این شهرستان مرزی شده است، زنان مرزنشین در این منطقه در هنرهای فرش‌بافی، فرت‌بافی، تهیه غلورترش و شیرین و... بسیار تبحر دارند که می‌تواند در ایجاد کسب درآمد تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

captcha