زائران اربعین حسینی البرز فقط از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3846013
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

زائران اربعین حسینی البرز فقط از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند

گروه اجتماعی- رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان البرز از مردم خواست برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین فقط از طریق سامانه(سماح) اقدام کنند.

زائران اربعین حسینی البرز فقط از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت‌های جعلی یکی ازمهمترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در این ایام صورت می گیرد و عدم آگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است.
وی افزود: تعداد زیادی ازمردم در ایام اربعین حسینی تصمیم به زیارت مرقد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارند که بر اساس تجربه سال‌های گذشته برخی ازسایت‌های غیررسمی و غیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت‌نام اربعین ایجاد می‌شوند.
این مسئول بیان کرد: مردم هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان ازمکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.
اقبالی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند.
وی تاکید کرد: مردم باید مراقب باشند تا در دام فیشرها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه‌اندازی شده‌اند، نیفتند.
این مسئول گفت: زائران برای ثبت‌نام به دفاتر مجازو مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه شود و ازارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.
وی تصریح کرد: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه‌ساز سو‌استفاده از کاربران را به‌وجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.
اقبالی گفت: با توجه به افزایش شگرد کلاهبرداری‌های اینترنتی، هوشیاری کاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان البرز بیان کرد: هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از سایر جرایم مطلع شوند.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha