اهدای 2 هزار عنوان کتاب از سوی بنیاد شهید همدان به کتابخانه
کد خبر: 3846287
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

اهدای 2 هزار عنوان کتاب از سوی بنیاد شهید همدان به کتابخانه

گروه فرهنگی ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: 4 هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب در قالب 2 هزار عنوان کتاب از سوی این مجموعه به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

اهدای 2 هزار عنوان کتاب از سوی بنیاد شهید همدان به کتابخانهناصر عارف، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: یكی از نيازهای جامعه امروز آشنايی نسل جديد با جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران است.
وی با بیان اینکه زمندگان دوران دفاع مقدس را بهترين الگو برای نسل جوان است افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگي دشمنان عليه نظام و انقلاب، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و آشنا كردن نسل جوان با آرمان‌های انقلاب از ضروت‌های روز جامعه است.
عارف با اشاره به کارنامه درخشان نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان در عرصه ملی و بین المللی عنوان کرد: در سال‌های اخیر خوشبختانه شاهد توجه ویژه‌ای به ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ پایداری در کشور هستیم.
مدیر کل بنیاد شهید استان ادامه داد: استان همدان نیز با برخورداری از نویسندگان بزرگ و مطرح در تراز ملی همچون حمید حسام و خانم ضرابی زاده توانسته است سهم قابل توجهی از ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ پایداری را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: کتاب‌های بی نظیر «رد پا برهنه‌ها»، «آب هرگز نمی‌میرد»، «گلستان یازدهم»، «دختر شینا»،«وقتی مهتاب گم شد» و بسیاری عناوین دیگر از جمله کتاب‌هایی است که در این حوزه منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
عارف ابراز کرد: کتابخانه‌های تخصصی محل مراجعه کتابخوان‌های حرفه‌ای است که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن به کتاب‌های دسته اول و کمیاب دست یابند و یا به دنبال منابع غنی برای تحقیقات خود هستند.
مدیر کل بنیاد شهید استان ادامه داد: راه اندازی بخش تخصصی «یثار و شهادت» در کتابخانه مرکزی همدان زمینه دسترسی بیشتر به این منابع و عناوین قابل توجه گردآوری شده در این مجموعه برای عموم را فراهم آورده است.
وی افزود: در همین راستا ۴ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب در قالب 2 هزار عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد که موضوعات بیشتر این کتب جهاد، ایثار و شهادت است که می‌تواند منبع بسیار خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با حماسه‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس باشد.
وی افزود: یک هزار و ۵۰۰ جلد از این تعداد کتاب‌های به کتابخانه‌های عمومی استان، ۲ هزار جلد از این کتاب‌ها در کتابخانه عمومی مرکزی همدان و یک هزار جلد نیز برای کتابخانه‌هایی که به زودی افتتاح می‌شوند، اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha