آغازبه‌کار مسابقات قرآن وزارت بهداشت در همدان
کد خبر: 3846710
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

آغازبه‌کار مسابقات قرآن وزارت بهداشت در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: نخستین مرحله بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، از شامگاه امروز با رقابت ۴۹۲ نفر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان کار خود را آغاز می‌کند.

آغازبه‌کار مسابقات قرآن وزارت بهداشت در همدان/ رقابت 500 نفرحسن زائری لطف، مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: نخستین مرحله بیست و‌ چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، از شامگاه امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه نخستین مرحله بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت، عصر امروز، چهارشنبه، 10 مهرماه ساعت 19 الی 21 با حضور معاون فرهنگی وزیر بهداشت، چهره‌های برتر قرآنی و مقامات دانشگاهی و اجرایی استان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به دلیل کثرت شرکت‌کنندگان در جشنواره و رزرو هتل‌های شهر همدان، این دور از مسابقات در دو مرحله برگزار می‌شود، افزود: مرحله نخست بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت، از صبح فردا به مدت 2 روز در دو بخش گروهی و آوایی برگزار می شود.

زائری بیان کرد: در نخستین مرحله جشنواره، بخش نهایی 9 رشته آوایی شامل حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء، اذان، تواشیح، دعا، مناجات‌خوانی و ترتیل و مرحله نیمه نهایی بخش تیمی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: در بخش فینال رشته‌های اوایی عنوان شده، در مجموع 420 نفر از 56 دانشگاه علوم زشکی کشور در سه بخش اساتید، دانشجویان و کارکنان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی با اشاره اینکه امسال بخشی‌ با عنوان مسابقات تیمی به بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت اضافه شده است، گفت: در این طرح هر یک از دانشگاه‌های کشور دو گروه تیمی در بخش آقایان و بانوان شامل یک حافظ، قاری و فرد توانمند در حوزه مفاهیم جهت شرکت در مسابقات معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرحله نیمه نهایی مسابقات تیمی نیز در قالب 12 گروه بانوان و 12 گروه آقایان در این ایام به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت، گفت: یکی از گروه‌های صعودی به این دور از مسابقات، گروه برتر دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

زائری با اشاره به اینکه 20 داور ملی و 4 داور استانی ارزیابی مسابقات را برعهده خواهند داشت، گفت: از این تعداد 8 داور مختص بخش بانوان است، قابل ذکر است 5 سالن برای برگزاری این دور از مسابقات آماده و طراحی شده است.

مدیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، ابراز کرد: 2 کارگاه آموزشی با عناوین «سبک زندگی قرآنی ـ اسلامی» و «دعا و مناجات‌خوانی» نیز صبح و بعدظهر روز فردا در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت 7 تا 10 آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود، گفت: در مرحله نهایی مسابقات، 800 نفر از قرآنیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رشته‌های حفظ کل و قرائت و مسابقات بخش تیمی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha