حضور بانوان در هیئت در سبک زندگی و اندیشه آنها اثرگذار است
کد خبر: 3846829
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

حضور بانوان در هیئت در سبک زندگی و اندیشه آنها اثرگذار است

گروه فرهنگی ـ مدیر هیأت پیروان عترت همدان با بیان اینکه هیأت نقطه اتصال فرد با اهل بیت علیهم‌السلام است، عنوان کرد: حضور بانوان در هیئات مذهبی را نمی‌توان نادیده گرفت همانطور که حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی اجتناب‌ناپذیر است و در سبک زندگی زنان و اندیشه آنها بسیار تأثیرگذار است.

حضور بانوان در هیئات مذهبی در سبک زندگی و اندیشه آنها اثرگذار استبه گزارش ایکنا از همدان، محدثه حیدری، مدیر هیأت پیروان عترت همدان، امروز 11 مهرماه، در همایش سه ساله‌های حسینی، اظهار کرد: همایش شیرخوارگان، سه ساله‌های حسینی و رهروان زینبی از برنامه‌های هیأت پیروان عترت ایام محرم است.
مدیر هیأت پیروان عترت با بیان اینکه برگزاری، ابراز کرد: برخی از برنامه‌ها در سطح شهر به صورت گسترده برگزار می‌شود که خوشبختانه همواره با استقبال بالای بانوان روبه رو بوده است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مخاطبین هیأت پیروان عترت جوانان هستند، اضافه کرد: 70درصد مستمعین هیأت، جوانان هستند چراکه این هیأت به روز است و انتظارات جوانان را هم به لحاظ سخنران و هم مداح به خوبی برآورده می‌کند.
حیدری با تأکید بر اینکه در این هیأت از سخنرانان برجسته شهر دعوت می‌شود،، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم که باید در هیأت به آن پرداخته شود، تغذیه فکری است که باید به مخاطبین ارائه شود و بخش اعظم این امر بر عهده سخنران هیأت است که باید توانمند باشد.
وی افزود: انتخاب اشعار توسط مداح و ارائه سبک مناسب مداحی و روضه یکی دیگر از عواملی است که در ارائه تغذیه فکری به مخاطبین نقش مهمی را بر عهده دارد که هیأت پیروان عترت همدان با انتخاب مداحان به روز و جوان این امر را محقق کرده است.
مدیر هیأت پیروان عترت همدان با بیان اینکه هیأت نقطه اتصال فرد با اهل بیت علیهم السلام است، عنوان کرد: حضور بانوان در هیئات مذهبی را نمی‌توان نادیده گرفت همانطور که حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی اجتناب‌ناپذیر است و در سبک زندگی زنان و اندیشه آنها بسیار تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: هیأت پیروان عترت تلاش می‌کند که در هیأت مادران و زنانی را پرورش دهد که حرف برای گفتن داشته باشد، زنانی که برای تربیت دینی فرزند خود سواد دینی داشته باشند و یکی از برکات هیأت این است که دغدغه تربیت دینی برای بانوان هیأتی در این فضا ایجاد می‌شود.
حیدری بیان کرد: اگر هیأت در مسیر صحیح حرکت کند به طور قطع می‌تواند سطح معنوی و آگاهی مادران دیروز، امروز و فردا را به خوبی ارتقاء دهد که در جامعه و خانواده تأثیرگذار است چراکه زن به عنوان ستون خانواده می‌تواند فرزندی مانند شهید حججی‌ها و همت‌ها را تربیت کند.
وی تأکید کرد: بانوی هیأتی با افزایش سطح سواد دینی خود در هیأت با توسل به اهل بیت علیهم‌السلام می‌تواند به جایگاه واقعی یک زن و کمال او برسد.
وی گفت: حضور زن در هیأت علاوه بر ایجاد نشاط برای او، آرامشی را به دست می‌آورد که در ایفای نقش او به عنوان، فرزند، همسر و مادر و نقش‌ها اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.
حیدری در پایان اذعان کرد: با جدیت و تلاش بیشتر به دنبال ارتقاء هیأت هستیم تا هیأتی پویا ویژه بانوان را در سطح شهر همدان شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha