وزیر خارجه پاکستان: هیئت طالبان و نماینده آمریکا دیدار خواهند کرد
کد خبر: 3847132
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

وزیر خارجه پاکستان: هیئت طالبان و نماینده آمریکا دیدار خواهند کرد

گروه بی الملل ــ شاه‌ محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که نمایندگان طالبان و زلمی خلیلزاد در اسلام‌آباد دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، شاه‌ محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با شبکه هوم نیوز این کشور اعلام کرد قرار است نمایندگان طالبان و زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان که به منظور انجام چند دیدار رسمی در اسلام‌آباد به سر می برند دیدار کنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه برقراری صلح و در فغانستان مذاکرات دیپلماتیک است، اظهار داشت: خلیلزاد و مقامات طالبان جلسات جداگانه ای در اسلام آباد داشتند. طرفین در حول این محور به مذاکرات خود ادامه خواهند داد.

قریشی تصریح کرد که هیئت طالبان پس از پس از متوقف شدن مذاکرات صلح با ایالات متحده، با مقامات چین، روسیه و ایران دیدار کردند و روز چهارشنبه وارد پاکستان شدند.

هیئت طالبان که یک روز بعد از خلیلزاد به پاکستان آمدند، اعلام کردند که هیچ مذاکره ای با خلیلزاد صورت نمی گیرد، تنها روند صلح و وضعیت پناهندگان افغان در پاکستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

هیئت طالبان دیروز پس از دیدار با قریشی با عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوہ فرمانده نیروی زمینی پاکستان دیدار و گفت وگو کردند.
انتهای پیام
captcha