نشست بین‌الافغانی در چین به تعویق افتاد
کد خبر: 3852470
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

نشست بین‌الافغانی در چین به تعویق افتاد

گروه بین‌الملل ــ نشست بین‌الافغانی که قرار بود در چین برگزار شود، به تعویق افتاد و تاریخ جدید این نشست هنوز مشخص نشده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان، این نشست قرار بود در اواخر ماه جاری میلادی در راستای مذاکرات صلح و با حضور یک هیئت از طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر، در چین برگزار شود.

در همین راستا آسوشیتدپرس گزارش داده است که محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان مخالف شرکت کردن نمایندگان دولت این کشور در نشست چین بود و دیروز جمعه، سوم آبان تصمیمش را به طور ناگهانی تغییر داد و گفت: دولت این کشور نمایندگان خود را برای شرکت در این نشست به چین می‌فرستد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز در این باره اظهار کرد که حکومت این کشور در یک فرصت مناسب، فهرست شرکت‌کنندگان در نشست چین را با حکومت این کشور در میان خواهد گذاشت.

این نشست در حالی به تعویق افتاده است که در نشست میان نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان که دیروز در مسکو برگزار شد، چین، روسیه و پاکستان از آمریکا خواستند تا مذاکرات صلح با طالبان را دوباره آغاز کند.

انتهای پیام
captcha