افزایش 4 برابری تشرف به عتبات/ صدور بیش‌ از ۳۰۷ هزار برگه تردد زائران اربعین
کد خبر: 3847640
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
رئیس پلیس مهاجرت نیروی انتظامی خبر داد:

افزایش 4 برابری تشرف به عتبات/ صدور بیش‌ از ۳۰۷ هزار برگه تردد زائران اربعین

گروه جامعه ــ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی ضمن اشاره به اینکه تا امروز بیش‌ از ۳۰۷ هزار برگه تردد زائران اربعین چاپ شده که تا این لحظه بالغ بر ۲۷۳ هزار مورد تحویل داده شده است، به آمار خروج از مرز برای زیارت عتبات هم اشاه کرد و گفت: آمار تشرف به عتبات در بازه زمانی اول محرم تا ششم صفر، چهار برابر شده، به طوری که تنها در روز گذشته بیش از 100 هزار نفر از مرز‌ها خارج شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدمحمدرضا طبایی، رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز،‌ 14 مهرماه، در نشست خبری در خصوص صدور گذرنامه‌های موقت ویژه مراسم اربعین حسینی به تشریح اقدامات انجام شده از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه در ایام اربعین، پرداخت و گفت: همزمان با شروع ماه محرم تا‌کنون بیش‌ از یک میلیون و ۱۰۰ هزار جلد گذرنامه صادر شده است و از تمامی شهروندان می‌خواهیم که به هیچ عنوان برای دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس مهاجرت مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: برابر آمار‌های اعلام شده آمار صدور گذرنامه از ابتدای محرم تاکنون شش تا هفت برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل شده است. به‌ همین دلیل لازم دیدیم تا تدابیری اتخاذ شود که صدور گذرنامه با‌ سرعت بیشتری صادر شود. در‌ عین حال ظرفیت چاپ و صدور گذرنامه محدود بود و با توجه به اینکه لازم بود تا گذرنامه‌ها سریعتر صادر شود تصمیم بر این شد تا برگ تردد اربعین برای متقاضیان چاپ شود.

رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه این برگه تردد زائران تنها برای کسانی که در مراسم اربعین و در مدت راهپیمایی اربعین حضور دارند معتبر است افزود: این برگه در هیچ کشور دیگری اعتبار ندارد و کسانی که می‌خواهند برگ تردد دریافت کنند باید همان مدارک مربوط به گذرنامه را ارائه و همان مراحل را طی کنند. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که این برگه زودتر صادر می‌شود و از طریق پست به نشانی متقاضیان ارسال خواهد شد. ضمن این که پس از اربعین نیز گذرنامه اصلی این افراد به آدرسشان ارسال می‌شود و هیچ وجه اضافه‌ای از زائران چه برای برگ تردد و چه برای گذرنامه دریافت نخواهد شد.
 
افزایش 4 برابری آمار تشرف به عتبات از اول محرم تا ششم صفر
وی در ادامه به آمار خروج از مرز برای زیارت عتبات هم اشاه کرد و گفت: آمار تشرف به عتبات در بازه زمانی اول محرم تا ششم صفر، چهار برابر شده است به طوری که تنها در روز گذشته بیش از 100 هزار نفر از مرز‌ها خارج شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی به تعداد برگه‌های تردد چاپ شده هم اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش‌از ۳۰۷ هزار برگه تردد چاپ شده که تا این لحظه بالغ بر ۲۷۳ هزار مورد تحویل داده شده همچنین بالغ بر ۵۰ هزار برگه نیز در صف چاپ است.

طبایی تصریح کرد: روزانه برای صدور ۱۲۰ هزار برگه تردد ظرفیت وجود دارد و در حال حاضر حدود ۸۰ هزار نفر در صف صدور برگ تردد هستند. البته تأکید می‌کنم که دارندگان برگ تردد باید توجه داشته باشند که برگه‌اشان تنها تا ۱۲ آبان‌ماه، اعتبار دارد و باید تا قبل از این تاریخ به کشور باز گردند.
 
اول  گذرنامه‌؛ سپس خرید بلیط
وی از شهروندان خواست که از مراجعه به دفاتر پلیس مهاجرت و گذرنامه خودداری کنند و گفت: صف‌های طولانی مقابل ادارات گذرنامه ایجاد شده که عمدتا به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی است. بالای ۹۰ درصد از مراجعه کنندگان سوال دارند که چرا گذرنامه‌شان صادر نشده در حالی که برای دریافت گذرنامه عجله کرده و قبل از صدور گذرنامه اقدامات مربوط به سفر و خرید بلیط را انجام داده‌اند. درخواست من از شهروندان این است که ابتدا اقدامات مربوط به گذرنامه‌شان را انجام داده و سپس برای خرید بلیط اقدام کنند.

طبایی با اعلام شماره‌های ۱۱۰۳۰۰۰۱۰-۱۱۰۳۰۰۰۰۲ گفت: متقاضیان گذرنامه با دریافت بارکد از دفاتر پلیس +۱۰ می‌توانند صدور برگ تردد را از ادارات کل پیگیری کنند. البته این شماره برای سیم کارت‌های همراه اول فعال بوده و در مورد سیم کارت ایرانسل ممکن است اخلال داشته باشد و در مورد سیم کارت‌های رایتل نیز فعال نیست.

وی در مورد آن دسته از افرادی که قصد سفر به کشور عراق را داشته و برای دریافت گذرنامه مراجعه کردند، گفت: اول این که توصیه ما این است که اگر امکان دارد گذرنامه خود را پس از مأموریت اربعین دریافت کنند. اما اگر قصد دارند تا گذرنامه خود را در همین ایام دریافت کنند، حتما اعلام کنند که قصد سفر به عراق را ندارد تا برگ تردد برایشان صادر نشود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در مورد افرادی که برگ ترددشان مفقود شده گفت: این افراد می‌توانند به نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در شهر‌های بصره و نجف و کربلا و کاظمین مراجعه کنند. نحوه خروج مشمولان سربازی از کشور و صدرو گذرنامه آنان نیز به این شکل است که آنها ابتدا باید کد سخا را دریافت کرده و سپس برای دریافت گذرنامه اقدام کنند. در صورتی که سازمان وظیفه عمومی تاییدیه‌های لازم را بدهد این افراد نیز می‌توانند از کشور خارج شوند.

طبایی در مورد این که شهروندان در چه مواردی باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند گفت: در مواردی ممکن است خطایی در اطلاعات یا نحوه صدور گذرنامه رخ داده باشد در این شرایط شهروندان می‌توانند به پلیس مهاجرت و گذرنامه مراجعه کنند، در غیر این صورت نیازی به مراجعه نیست.
انتهای پیام
captcha