روحانیان و طلاب نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نباشند
کد خبر: 3847928
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

روحانیان و طلاب نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نباشند

گروه معارف ــ رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌ بیت(ع) گفت: لباس روحانیت رسالتی دارد که باید به انجام برسد و نباید روحانیان و طلاب ملبس، در جامعه بی‌تفاوت باشند.

افراد ملبس رسالت خاصی در بین مردم دارند/ روحانیون و طلاب نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نباشندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی، رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) روز گذشته، 14 مهرماه در مراسم گردهمایی بزرگ مبلغان ملل در اربعین که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که طلاب و روحانیان ملبس می‌شوند، نگاه اهل‌بیت به آن‌ها فرق خواهد کرد و رسالت خاص خود را دارد. لباس روحانیت پوشیدن و برجای اهل بیت نشستن قطعاً رسالتی در پس خود دارد و روحانیت محل رجوع مردم هستند.

وی ادامه داد: با نگاه به سیره و شیوه زندگی اهل‌بیت چه چیزی از آن‌ها را در زندگی خود به کار برده‌ایم؟ آیا تنها روضه گرفتن و اعمال اعتقادی کفایت می‌کند؟ سیره اهل‌بیت(ع) انسان را می‌سازد و واضح است که تکامل و ساختن انسان با احکام شرعی و اعتقادی تمام می‌شود و دیگر نیازی ندارد.

هاشمی شاهرودی تصریح کرد: باید دید تربیت اهل‌بیت چگونه بوده است. در اربعین یک پیاده‌روی و زیارت بین‌المللی صورت می‌گیرد و یک شیعه یا مبلغ باید بداند و بتواند سؤالات شخص دیگری که نمی‌داند را پاسخ دهد. در عصر غیبت دشمن با حربه‌های مختلف و در هر زمینه‌ای که بتواند سعی می‌کند به تشیع و فرهنگ اسلام ضربه بزند. اگر پاسخ این هربه‌ها و کارشکنی‌های را یاد نداشته باشیم، چطور می‌توانیم با این هجمه‌های دشمن مبارزه کنیم؟

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: هر وقت در دنیا انگشت‌نمای دیگران شدیم که چه الگوهای خوبی در زندگی‌مان وجود دارد، موفق خواهیم شد، در این میان باید گفت از درد مردم غافل شدیم و باید از طلایی که اهل‌بیت در اختیارمان گذاشته‌اند، استفاده کنیم. شاید این جمله درست باشد که خداوند به خاطر کارهایی که انجام دادیم، ما را مواخذه نمی‌کند، بلکه برای کارهایی که موقعیت و شرایط انجام دادن آن‌ها را داشتیم اما انجام ندادیم، مورد مواخذه قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه روحانیان و طلاب نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند، بیان کرد: نباید کسانی که عمامه بر سر دارند نسبت به مشکلات و وضعیت زندگی مردم بی‌تفاوت باشند، چرا در کشوری که مهد تمدن است، آمار طلاق بالا باشد؟ و اکثر کسانی هم که طلاق می‌گیرند، افراد تحصیل کرده هستند. درمان درد جامعه و پاسخ به سؤالات مردم وظیفه طلاب و روحانیان و ملبسان است. شعار ما زوارالحسین، انصارالحجه است و امیدواریم که در کنار اینکه زائر اباعبد‌الله‌الحسین(ع) هستیم، یاران خوبی برای امام زمان(عج) خود نیز باشیم.

انتهای پیام
captcha