ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک همدان
کد خبر: 3847950
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک همدان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی دارد.

ارسال 300 اثر کشوری به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودکبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، شهرام کرمی، مدیرکل امور هنرهای نمایشی، اظهار کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره همدان به خوبی ثابت کرد که میزبان شایسته‌ای برای بزرگترین رویداد هنری حوزه کودک و نوجوان در کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل استان چه در هنرمندان و چه نیروی انسانی ظرفیت یگانه‌ای است، بیان کرد: در این جشنواره بخش عمده کارها بر عهده استان بوده و مرکز هم تلاش می‌کند با نظارت و حمایت، جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مجید قناد، دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از برگزاری جلسات متعدد با هنرمندان و اهالی رسانه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با هم‍فکری و یاری کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه، جشنواره خوبی در این دوره برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توجه به نیاز مخاطب کودک و نوجوان اولویت اصلی برگزاری جشنواره است، افزود: توجه به مضامین آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان از دیگر موارد حائز اهمیت بوده و در انتخاب آثار هم به این نکته توجه می‌شود.

قناد افزود: جشنواره بیست و ششم با شعار «کودک، طبیعت و تئاتر» برگزار خواهد شد، در واقع هدف از انتخاب این شعار برقراری پیوندی عمیق بین نسل آینده‌ساز کشور با محیط زیست و طبیعت است و در بخش‌های مختلف جشنواره هم به صورت ویژه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در ادامه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره در همدان ارائه کرد و با بیان اینکه بیش از 300 اثر از هنرمندان 29 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی دارد.

وی افزود: دربخش کودک 82 اثر، بخش نوجوان 50 اثر، بخش خیابانی 66 اثر، بخش خردسال 48 اثر و در بخش نمایشنامه‌نویسی 57 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که این آمار نسبت به دوره بیست و پنجم حدود 20 درصد افزایش یافته است.

احسانی استقبال هنرمندان از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان را قابل توجه دانست و گفت: تلاش می‌کنیم این دوره از جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شده و رضایت هنرمندان شرکت کننده و مخاطبان کودک و نوجوان را همراه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha