مبلغان همدانی در ایستگاه‌های اربعین حضور فعال دارند
کد خبر: 3848265
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

مبلغان همدانی در ایستگاه‌های اربعین حضور فعال دارند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امسال شاهد حضور فعال طلبه‌ها در ایستگاه‌های صلواتی خواهیم بود، افزود: مبلغان همدانی با یک برنامه منسجم که محدود به اقامه نماز جماعت و ارائه مشاوره نخواهد بود در انتقال پیام قیام امام حسین(ع) نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

مبلغان همدانی در ایستگاه‌های اربعین امسال حضور فعال دارند/ ضرورت ایجاد یک جبهه منسجم فرهنگی برای مقابله با دشمنبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام هادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عصر روز گذشته، 15 مهرماه، در جلسه هم‌اندیشی روحانیون مستقر در استان، اظهار کرد: روحانیون مستقر در روستاها و شهرستان‌های استان توانستند نقش مؤثری را در امر تبلیغ ایفا کنند چراکه حضور عالم در یک روستا و شهر تأثیرات مطلوب را در محیط دارد.

وی بیان کرد: در آشنا کردن مردم با اهداف نظام جمهوری اسلامی و قرار دادن آنها در مسیر انقلاب اسلامی، روحانیون نقشی مهمی داشتند و تلاش در ایجاد اتحاد و انسجام در فضای شهری و روستایی فعالیت در پایگاه‌های سلامت اجتماعی از جمله اقدامات آنهاست.

حجت‌الاسلام نظیری ادامه داد: روحانیون مستقر نقشی فراتر از امام مسجد و امام روستا را دارند که درآن شاهد اقداماتی مانند هم‌افزایی بین مردم و پای کار آوردن مسئولان هستیم.

وی ابراز کرد: امروز باید در فضای استان همدان یک جبهه منسجم فرهنگی تبلیغی رقم زده شود، چراکه امروز دشمن به صورت جبهه در مقابل ما صف‌آرایی کرده لذا فضای تبلیغی در مواجه با آن باید به صورت تشکیلاتی عمل کند و سازمان‌دهی شود.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی بیان کرد: خوشبختانه در عملیات محرم که پشت سر گذاشتیم فضای تبلیغی و فرهنگی دارای رشد کمی و کیفی بوده و در تبیین بیانیه گام دوم، تلاش مبلغین جهت اتخاذ تدابیری برای اجرایی کردن بیانیه در فضای روستاها و شهری قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: در عملیات اربعین نیز مبلغین عضو کمیته فرهنگی در شهرستان خود هستند و نقش ممتاز و بی‌بدیل در اربعین امسال خواهیم داشت درحالیکه در سال‌های گذشته حضور طلبه به صورت فعال در ایستگاه‌های استان مشاهده نمی‌شد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش ایستگاه‌های صلواتی و همکاری ستاد اربعین استان و مسئولین ایستگاه‌ها بستر مناسبی برای فعالیت فرهنگی تبلیغی به صورت گسترده در ایستگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظیری گفت: امسال شاهد حضور فعال طلبه‌ها در ایستگاه‌های صلواتی خواهیم بود که با یک برنامه منسجم که محدود به اقامه نماز جماعت و ارائه مشاوره نخواهد بود، حضور فعال و اثرگذار روحانیون برای ایفای نقش در انتقال پیام قیام امام حسین علیه‌السلام را ایفا خواهند کرد.

وی تأکید کرد: با وجود ظرفیت بالای اربعین و ایستگاه‌هایی که با زحمات بسیار برپا می‌شود، لازم بود که طلاب بستری را در این فضا فراهم کنند که زائرینی که در ایستگاه‌ها توفق دارند، پیام عاشورا در ابعاد مختلف به زائر منتقل شود.

انتهای پیام
captcha